  • 1. Data: 2004-11-13 23:59:36
    Temat: szpital psychiatryczny
    Od: "Marika" <m...@w...pl>

    Witam,

    czy mozna kogos wsadzic do szpitala psychiatrycznego ?? czy np. maz moze tak
    zrobic, gdy uwaza (zaznaczam: on tak uwaza) ze wg niego zona zachowuje sie
    nieobliczalnie - jest to raczej wyssane z palca, ale ta osoba poprsotu juz
    kiedys tam byla ... czy jest jakies prawo ograniczajace takie praktyki ??

    Z gory dziekuje za odpowiedz,

    Pozdrawiam,
    Marika

  • 2. Data: 2004-11-14 00:37:24
    Temat: Re: szpital psychiatryczny
    Od: "::WireFree::" <m...@n...chipdrive.pl>

    marika napisala ze jej zona zachowuje sie nieobliczalnie?

  • 3. Data: 2004-11-14 06:35:17
    Od: "Marika" <m...@w...pl>

    Użytkownik "::WireFree::" <m...@n...chipdrive.pl> napisał w wiadomości
    > marika napisala ze jej zona zachowuje sie nieobliczalnie?

    pisze do szkoly prace na ten temat - jezeli jestes pajacem (a moze wlasnie
    masz ten sam problem - chociaz o ile wiem to w takich szpilach nie ma
    internetu, wiec nie wiem skad piszesz) i nie masz nic do powiedzenia to
    lepiej nie pisz bo zasmiesacz grupe - poczytaj netykiete.

    Pozdrawiam,
    Marika

  • 4. Data: 2004-11-14 09:35:10
    Od: "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl>

    User "Marika" <m...@w...pl> napisał(a)
    w news'ie: news:cn6ult$s45$1@nemesis.news.tpi.pl

    > pisze do szkoly prace na ten temat (...)
    > [..........]
    > i nie masz nic do
    > powiedzenia to lepiej nie pisz bo zasmiesacz grupe - poczytaj netykiete.

    Coś sama słabo znasz to co innym polecasz. Netykieta
    zakazuje wysyłania pytań z pracami domowymi.
    http://www.bsdzine.org/rtfm/#AEN273

    > Pozdrawiam,
    > Marika

    Netykieta nakazuje aby pozdrowienia i podpisy umieszczać
    *pod delimiterem* .

    PS. Delimiter = kreska, kreska, spacja, enter

    --
    Pozdrawiam - Andrzej_K.
    "Nobody will ever need more than 640 kB RAM." (Bill Gates, 1983)

  • 5. Data: 2004-11-14 10:59:39
    Od: "Doker" <d...@w...pl>

    > Coś sama słabo znasz to co innym polecasz. Netykieta
    > zakazuje wysyłania pytań z pracami domowymi.
    > http://www.bsdzine.org/rtfm/#AEN273

    Netykieta jest dla ludzi inteligentnych - takich, którzy potrafią chociażby
    doczytać punkt do konca.
    cyt. "Pytaj o wskazówki, a nie o rozwiązanie."
    To było pytanie o wskazówkę. Przecież nie poprosiła cię o gotowy referat
    tylko o odpowiedź na jedno proste pytanie.

    I jeszcze jedno. Netykieta nakazuje grzeczność, cierpliwość i kulturę. By
    dowiedzieć sięczegoś o nich zajrzyj do innych publikacji. Z resztą, nawet
    Kochanowski o tym pisał! Także jesteś conajmniej kilkaset lat do tyłu, a coś
    mi mówi, że nawet kilka tysięcy.

    Pozdrawiam,
    Doker

  • 6. Data: 2004-11-14 12:00:57
    Od: "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl>

    User "Doker" <d...@w...pl> napisał(a)
    w news'ie: news:cn7dqs$ktf$1@node1.news.atman.pl

    > [..................]
    > Netykieta jest dla ludzi inteligentnych - takich, którzy potrafią

    Heh, ja bym poszedł dalej - Usenet jest dla inteligentnych
    ludzi.

    > [...............]
    > To było pytanie o wskazówkę. Przecież nie poprosiła cię o gotowy referat
    > tylko o odpowiedź na jedno proste pytanie.

    Wystarczy IQ > 80 aby wywnioskować, że moja odpowiedź
    nie odnosiła się do posta w którym była prośba o wskazówki
    lecz do posta w którym bardzo inteligentnie wyzywała "::WireFree::"
    od pajaców.

    > I jeszcze jedno. Netykieta nakazuje grzeczność, cierpliwość i kulturę.
    > [ reszta objawień "Dokera"]
    > Pozdrawiam,
    > Doker

    Także nakazuje aby inteligentni_grzeczni_kulturalni
    ludzie jej przestrzegali. Ty zaś tego nie robisz, a
    nieudolnie próbujesz zwracać komuś uwagę.
    Nie masz skonfigurowanego czytnika. Twój podpis
    nie jest pod delimiterem i Ty jako grzeczny_kulturalny
    człowiek zmuszasz innych aby rprzy cytowaniu ręcznie
    to wycinali. Heh, a może to świadczy o braku kultury.?

    --
    Pozdrawiam - Andrzej_K.
    Wykształcenie nie zastąpi zdrowego rozsądku.

  • 7. Data: 2004-11-14 12:30:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marika" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    Sprawę normuje Ustawa z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia
    psychicznego. Znajdziesz ją pod adresem:

    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=open&id=
    WDU19941110535

    Osoba, której zachowanie wskazuje na to, że z powodu zaburzeń psychicznych
    może zagrażać bezpośrednio własnemu życiu albo życiu lub zdrowiu innych
    osób, bądź nie jest zdolna do zaspokajania podstawowych potrzeb życiowych,
    może być poddana badaniu psychiatrycznemu również bez jej zgody, a osoba
    małoletnia lub ubezwłasnowolniona całkowicie - także bez zgody jej
    przedstawiciela ustawowego. Konieczność przeprowadzenia badania, stwierdza
    lekarz psychiatra, a w razie niemożności uzyskania pomocy lekarza
    psychiatry - inny lekarz. Przed przystąpieniem do badania uprzedza się osobę
    badaną lub jej przedstawiciela ustawowego o przyczynach przeprowadzenia
    badania bez jej zgody. W razie potrzeby lekarz przeprowadzający badanie
    zarządza bezzwłocznie przewiezienie badanego do szpitala. Przewiezienie
    takiej osoby z zastosowaniem przymusu bezpośredniego powinno nastąpić w
    obecności lekarza lub pielęgniarki.

    Przyjęcie osoby z zaburzeniami psychicznymi do szpitala psychiatrycznego
    następuje za jej pisemną zgodą, jeżeli lekarz wyznaczony do tej czynności,
    po jej osobistym zbadaniu, stwierdzi wskazania do przyjęcia. W przypadku
    poważnych wątpliwości co do zdolności wyrażenia zgody przez osobę z
    zaburzeniami psychicznymi, odnotowuje się ten fakt w dokumentacji medycznej,
    którą przedstawia się sędziemu wizytującemu szpital. Przyjęcie do szpitala
    psychiatrycznego osoby małoletniej lub ubezwłasnowolnionej całkowicie
    następuje za pisemną zgodą jej przedstawiciela ustawowego. Jeżeli przyjęcie
    do szpitala dotyczy osoby małoletniej powyżej 16 roku życia lub całkowicie
    ubezwłasnowolnionej, zdolnej do wyrażenia zgody, wymagane jest również
    uzyskanie zgody tej osoby na przyjęcie. W przypadku sprzecznych oświadczeń w
    sprawie przyjęcia do szpitala psychiatrycznego tej osoby i jej
    przedstawiciela ustawowego, zgodę na przyjęcie do szpitala wyraża sąd
    opiekuńczy. Przyjęcie do szpitala osoby niezdolnej do wyrażenia zgody
    następuje za pisemną zgodą jej przedstawiciela ustawowego. Przedstawiciel
    ustawowy osoby, która nie pozostaje pod władzą rodzicielską, wyraża taką
    zgodę za zezwoleniem sądu opiekuńczego miejsca zamieszkania tej osoby; w
    wypadkach nagłych nie jest konieczne uzyskanie zezwolenia sądu opiekuńczego
    przed przyjęciem do szpitala.

    Osoba chora psychicznie może być przyjęta do szpitala psychiatrycznego bez
    zgody tylko wtedy, gdy jej dotychczasowe zachowanie wskazuje na to, że z
    powodu tej choroby zagraża bezpośrednio własnemu życiu albo życiu lub
    zdrowiu innych osób. O przyjęciu do szpitala osoby, postanawia lekarz
    wyznaczony do tej czynności po osobistym jej zbadaniu i zasięgnięciu w miarę
    możliwości opinii drugiego lekarza psychiatry albo psychologa. Lekarz, jest
    obowiązany wyjaśnić choremu przyczyny przyjęcia do szpitala bez zgody i
    poinformować go o jego prawach. Przyjęcie do szpitala, wymaga zatwierdzenia
    przez ordynatora (lekarza kierującego oddziałem) w ciągu 48 godzin od chwili
    przyjęcia. Kierownik szpitala zawiadamia o powyższym sąd opiekuńczy miejsca
    siedziby szpitala w ciągu 72 godzin od chwili przyjęcia.

    Do szpitala psychiatrycznego może być również przyjęta, bez dochowania
    powyższej procedury, osoba chora psychicznie:
    1) której dotychczasowe zachowanie wskazuje na to, że nieprzyjęcie do
    szpitala spowoduje znaczne pogorszenie stanu jej zdrowia psychicznego,
    2) która jest niezdolna do samodzielnego zaspokajania podstawowych potrzeb
    życiowych, a uzasadnione jest przewidywanie, że leczenie w szpitalu
    psychiatrycznym przyniesie poprawę jej stanu zdrowia.
    O potrzebie przyjęcia do szpitala psychiatrycznego osoby, bez jej zgody,
    orzeka sąd opiekuńczy miejsca zamieszkania tej osoby - na wniosek jej
    małżonka, krewnych w linii prostej, rodzeństwa, jej przedstawiciela
    ustawowego lub osoby sprawującej nad nią faktyczną opiekę.

    Tak więc w praktyce małżonek osoby chorej psychicznie nie może sam
    zadecydować o "osadzeniu" w szpitalu współmałżonka. Wymagana jest decyzja
    lekarza. Choć w jakimś tam zakresie małżonek może faktycznie przekazać
    lekarzowi jakieś nieprawdziwe informacje, które mogą spowodować podjecie
    takiej wadliwej decyzji. Warto wspomnieć, ze takie kłamstwo jest
    przestępstwem - art. 53 cytowanej ustawy.

  • 8. Data: 2004-11-14 12:50:14
    Od: "Marika" <m...@w...pl>

> [...]
    > może zagrażać bezpośrednio własnemu życiu albo życiu lub zdrowiu innych
    > osób, bądź nie jest zdolna do zaspokajania
    [ciach]

    Witam,

    bardzo Ci dziekuje za pomoc i bardzo obszerne wytlumaczenie tematu, bo jak
    widac Twoi przedmowcy bardziej zainteresowali sie klutnia niz tematem :) -
    jeszcze raz dzieki!

    Pozdrawiam,
    Marika

  • 9. Data: 2004-11-14 19:45:44
    Od: "Doker" <d...@w...pl>

    Wszystko jest dla ludzi. Nawet netykieta i nikt nie zabroni mi podpisywać
    się w listach zgodnie ze starą formalną zasadą kończenia listów.

    Ale jeśli Cię to uszczesliwi to zrobie tu cyrk i napisze tak:
    <cyrk>
    Doker
    </cyrk>

    Buhaha. Bo jak pewnie zauwazyłes, gdyz jestes intelignentnym
    czlowiekiem(prawda?) slowo "pozdrawiam" to pozdrowienie a nie podpis.
    Dlatego nie bede marnowal nastepnych 5bajtów na "-- \n\c".

    Co do tego do czego odpowiedziales. Chodzi o to ze u mnie ta odpowiedz jest
    zle zlinkowana - bezposrednio do glownego posta i nawet nie wiedzialem o co
    chodzi i ze ktos poczul sie urazony - zaatakowany. Tak czy innaczej
    odpowiedzialem na wypowiedz swiadczaca ze nie zamierzacie odpowiadac komus
    na pytania tylko dlatego ze potrzebne to jest komu do pracy pisemnej.

    Jak ktos bedzie szukal informacji do magisterki to tez nie odpowiesz?

    <cyrk>
    Doker
    </cyrk>

  • 10. Data: 2004-11-14 20:09:39
    Od: "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl>

    User "Doker" <d...@w...pl> napisał(a)
    w news'ie: news:cn8cl5$18mj$1@node1.news.atman.pl

    > Wszystko jest dla ludzi. Nawet netykieta i nikt nie zabroni mi
    > podpisywać się w listach zgodnie ze starą formalną zasadą kończenia
    > listów.

    Przecież nikt Ci nie zabrania bycia *innym* . ;-)

    > [..............]
    > --
    > Doker
    > </cyrk>

    ROTFL - "Swój "cyrk - swoje *małpy* .?

    > [................]
    > Dlatego nie bede marnowal nastepnych 5bajtów na "-- \n\c".

    To nie jest marnowanie tych 5 *bitów* (nie bajtów). "Marnowaniem"
    (m.in. czasu) jest niepotrzebne ręczne wycinanie zbędnych teksów.
    Po to ktoś wymyślił delimiter aby ułatwić_uprościć życie na grupach
    usenetowych, a że, zawsze trafi się jakiś odmieniec który uważa się
    za alfę i omegę to już inna sprawa.

    > [............] Tak czy innaczej odpowiedzialem na wypowiedz swiadczaca
    > ze nie zamierzacie odpowiadac komus na pytania tylko dlatego ze
    > potrzebne to jest komu do pracy pisemnej.

    Dwa miesiące "na grupach" to zbyt mało aby wiedzieć, że
    pytania, a szczególnie odpowiedzi na nie są *dobrowolne* .
    Nikt nie ma obowiązku odpowiadać i jeśli to robi, to robi
    to z własnej, nieprzymuszonej woli. Zaś "OT'y" były, są
    i będą. To po prostu taka specyfika grup. Grupy to nie
    kancelaria prawnicza gdzie *płacisz* i oczekujesz odpowiedzi,
    porady.

    --
    Pozdrawiam - Andrzej_K.
    Wystarczy dać komuś nieco więcej swobody,