  • Data: 2008-01-15 11:54:05
    Temat: Szkoła próbuje wyłudzić wpłatę na komitet rodzicielski
    Od: "szaroczarny" <s...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    po dzisiejszej wizycie w szkole (LO w Warszawie) zaczęła nurtować mnie kwestia
    wpłat na komitet rodzicielski.
    Otóż przy załatwianiu formalności w sekretariacie szkoły ni z gruszki ni z
    pietruszki pani sekretarka położyła przede mną jakiś druczek z wezwaniem do
    zapłaty 120 zł na komitet rodzicielski i bardzo cicho powiedziała, że &#8222;trzeba
    zapłacić&#8221;. Ja z uśmiechem na ustach oświadczyłem, że nie będę uiszczał wpłat
    na komitet, gdyż nie są one obowiązkowe. Pani sekretarka trochę zmiękła i już
    delikatniej próbowała mnie przekonać do wpłaty tłumacząc to faktem, że szkoła
    musi się z czegoś utrzymać. Na koniec zasugerowała, że szkoła ma dużo chętnych
    i &#8211; uwaga cytat - &#8222;na moje miejsce mogła przyjąć kogoś innego&#8221; kto
    w domyśle
    dla świętego spokoju pokryłby te koszty.

    Ciekawi mnie do jakiego stopnia szkoła może się posunąć (czy w ogóle pracownik
    szkoły może w ten sposób manipulować uczniami żądając wpłat na komitet, który
    przecież nie jest obowiązkowy).

    Gdzie można zgłosić ewentualne przekroczenie uprawnień pracownika szkoły?

    Pozdrawiam.