  • 41. Data: 2007-11-12 06:31:36
    Temat: Re: Systemy OEM z myszką - czy legalne?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 12.11.2007 Hubert M. Staniszewski <h...@o...pl> napisał/a:
    > O ile wiem, piractwo komputerowe (w odróżnieniu od muzyki i filmów) jest
    > ścigane z urzędu.

    Źle wiesz. Wszystko jest ściagane z urzędu na wniosek poszkodowanego z
    tym że złamanie warunków licencji zwykle nie jest ani piractwem ani tez
    nie stanowi czynu karalnego, nie podlega więc takiemu ściganiu.

    --
    Marcin

  • 42. Data: 2007-11-12 12:19:17
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Hubert M. Staniszewski wrote:

    > O ile wiem, piractwo komputerowe (w odróżnieniu od muzyki i filmów) jest
    > ścigane z urzędu.

    No beton...

    Ile razy można mówić, że nielegalne powielanie to jedno (kodeks karny) a
    używanie "niezgodnie z licencją" (poprzez np. nie naklejenie naklejki)
    to coś zupełnie innego (złamanie umowy cywilnej).

  • 43. Data: 2007-11-12 17:27:49
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Hubert M. Staniszewski napisał(a):

    > Poszukałem na allegro Win98. Za ok. 150 zł dostaje się komplet myszka +
    > płyta + instruckcja + naklejka, oczywiście z fakturą. Jest to zestaw typu
    > OEM, a jego OEMowatość uzasadnia się właśnie tym, że jest sprzedawany ze
    > sprzętem (myszką).

    Jak rany... Za ok 150 zł to sie kupuje poleasingowe P-III z W2K na
    pokladzie... Nie ma sensu kopac sie z koniem ;)

    j.

  • 44. Data: 2007-11-12 17:32:15
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Andrzej Lawa napisał(a) :
    > Odpalam linuxa z płytki, kopiuję "obraz" windowsowej partycji na
    > partycję na dysku twardym i voila.

    A masz dodatkową licencję na dodatkową kopię systemu? :-P

    Zbyszek
    PGP key: 0xC62E926B

  • 45. Data: 2007-11-12 18:05:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    januszek wrote:

    > Jak rany... Za ok 150 zł to sie kupuje poleasingowe P-III z W2K na
    > pokladzie... Nie ma sensu kopac sie z koniem ;)

    Ja chyba tyle dałem za PIII i XPpro :)

  • 46. Data: 2007-11-12 18:05:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Zbynek Ltd. wrote:
    > Witam

    > A masz dodatkową licencję na dodatkową kopię systemu? :-P

    Zarchwizowany "obraz" partycji nie jest działającym systemem.

  • 47. Data: 2007-11-12 21:06:26
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a) :

    > Zarchwizowany "obraz" partycji nie jest działającym systemem.

    Załóżmy, że masz XP Home. Tam jest w warunkach licencji:
    "LICENCJOBIORCA MOŻE SPORZĄDZIĆ JEDNĄ (1) KOPIĘ ZAPASOWĄ, KTÓRA
    MOŻE BYĆ UŻYWANA JEDYNIE W CELACH ARCHIWIZACJI I DO PONOWNEGO
    INSTALOWANIA OPROGRAMOWANIA NA KOMPUTERZE."

    Jeśli masz inną wersję, to może być podobnie. Wszelkie pretensje
    co do zasadności takiego obwarowania składaj pod
    b...@m...com :-)

    Zbyszek
    PGP key: 0xC62E926B

  • 48. Data: 2007-11-12 21:18:26
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> writes:

    > Witam

    > A masz dodatkową licencję na dodatkową kopię systemu? :-P

    Właśnie, w końcu to jest pl.soc.prawo a nie pl.comp.pecet.
    Jak wygląda sprawa takich ulepszeń z punktu widzenia polityki
    licencyjnej Microsoft?

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 49. Data: 2007-11-12 21:59:23
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Zbynek Ltd. wrote:

> [...]
    > "LICENCJOBIORCA MOŻE SPORZĄDZIĆ JEDNĄ (1) KOPIĘ ZAPASOWĄ, KTÓRA MOŻE BYĆ
    > UŻYWANA JEDYNIE W CELACH ARCHIWIZACJI I DO PONOWNEGO INSTALOWANIA

    Well?

    > Jeśli masz inną wersję, to może być podobnie. Wszelkie pretensje co do
    > zasadności takiego obwarowania składaj pod b...@m...com :-)

    Ponownie: licencja to umowa. Nie stanowi prawa.

  • 50. Data: 2007-11-13 13:38:17
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Piotr Kubiak <p...@m...liamg> writes:

    > Legalny jest każdy program uzyskany od osoby uprawnionej. Albo
    > inaczej: nielegalne są tylko i wyłącznie programy[1], które
    > uzyskałeś bez zgody osoby uprawnionej.

    Nope, nielegalny jest sam fakt uzyskania. Programy nie mogą być
    nielegalne w świetle prawa. Legalność programu komputerowego to
    pojęcie z dziedziny inżynierii oprogramowania.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl