  • 1. Data: 2005-06-28 08:57:33
    Temat: Stwierdzenie spadku
    Od: "Władysława-Dziunia" <d...@i...pl>

    Witajcie wszyscy !!!
    Piszę po raz pierwsz y zwracam się z prośbą o podpowiedź. Czy mam prawo do
    spadku po ojcu?
    Zmarł 2 lata temu mój ojciec. Teraz mamy problem z literką "j" w nazwisku.
    Kiedy w 1948 roku się żenił wpisane ma do metryki ślubu nazwisko Bejer i tak
    zameldował 5-cioro dzieci. Matka moja zmarła w 1955r. i ojciec ożenił się
    jeszcze raz ale już jako Beyer. Przed wojną mieszkał koło Gniewu i akt
    jego urodzenia widnieje z literką "y". Przedstawiliśmy w sądzie metrykę
    zawarcia związku małżeńskiego z naszą matką, oraz dokumenty stwierdzające że
    dowód osobisty przynajmiej do 1970 r miał w nazwisku literkę "j".
    Sędzia ma wątpliwości. Chociaż wcześniej powiedział że uzna nas za dzieci
    zmarłego.
    Za wszelkiego rodzaju popowiedzi serdecznie dziękuję.
    Pozdrawiam
    Dziunia