eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoStudia zaoczne - alimenty, czy ojciec musi wystąpić o uchylenie ? › Studia zaoczne - alimenty, czy ojciec musi wystąpić o uchylenie ?
    From: "Antos" <z...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Studia zaoczne - alimenty, czy ojciec musi wystąpić o uchylenie ?
    Date: Fri, 29 Sep 2006 19:59:13 +0200

    Przedstawię pokrótce swoją sytuacje. Pan Wojciech wyrokiem sądu
    sprzed lat został obłożony obowiązkiem alimentacyjnym względem mojej osoby.
    Od paru lat sprawą zajmuję się komornik sądowy, który do niedawna przysyłał
    regularnie Zasądzone alimenty + odsetki za zaległe. Od jakiegoś jednak czasu
    zaczęły przychodzić, jak mniemam, jedynie odsetki w wysokości 40 zł.
    Wysłałem do komornika list z prośba o wyjaśnienie czy alimenty mi się
    jeszcze należą.

    Otrzymałem odpowiedź, w której można przeczytać, że Komornik
    stwierdza, iż alimentowany ukończył 18lat (przestała mnei reprezentować
    matka) i w związku z powyższym stosownie do art. 761 oraz 797 kpc,
    zobowiązuje mnie do odpowiedzi w przeciągu 7 dni czy Alimenty mi się nadal
    należą, a jeżeli nie to od kiedy.

    Mam 21 lat, uczę się zaocznie i pracuję. Rozumiem, że wg. KRO nie jestem
    uprawniony do świadczeń alimentacyjnych ponieważ zarabiam sam na siebie.
    Dzwoniłem do kierowniczki sądu alimentacyjnego, która poinformowała mnie, że
    alimenty mi się teoretycznie nie należą ale dopóki p. Wojciech nie wystąpi o
    ich uchylenie mam prawo nadal z nich korzystać. Co powinienem odpisać
    Komornikowi ? Wiem, że wielu z moich znajomych jest w bardzo podobnej
    sytuacji i otrzymują alimenty. Moje pieniądze idą prawie w całości na studia
    zaoczne, więc będę wdzięczny za zopiniowanie powyższej sprawy. Ojciec jest
    nieuchwytny żeby alimenty przestały go obowiązywać musi wystąpić o ich
    uchylenie czy też nie ? Dziękuję Pozdrawiam MK.