    From: "Robert Matuszewski" <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Studia i pierwsza praca
    Date: 1 Jul 2006 12:41:42 +0200

    Witam wszystkich grupowiczow, moze zechce mi ktos pomoc i odpowiedziec na dwa
    pytania?

    Otoz jestem studentem. Wlasciwie to nie wiem czy jeszcze jestem bo 27 czerwca
    sie obronilem. Ale ubezpieczony zdaje sie, ze jestem do konca wrzesnia
    (ksiazeczka zdrowia studencka, legitymacje wazne).

    19 czerwca rozpoczalem prace na umowe o prace, na razie okres probny.
    Ubezpieczenia spoleczne, jakies skladki zdrowotne i podatki zaberaja
    normalnemu czlowiekowi, zarabiajacemu jak pewnie wiekszosc z nas, w
    przyblizeniu 1/3 pensji brutto. Czy mi, jako osobie ubezpieczonej (o ile
    rzeczywiscie wciaz jestem ubezpieczony przez uczelnie), nie powinno sie
    odcinac troszke mniej, chociazby za ubezpieczenie zdrowotne?

    I drugie pytanie, niedlugo losowanie OFE. Chcialbym sie zapisac do jakiegos
    OFE a nie byc wylosowanym ale w tym tygodniu nie dam rady. Czy rozpoczynajac
    prace 19.06, ale bedac wtedy jeszcze na pewno studentem, zalapie sie do
    najblizszego losowania OFE, czy dopiero ew. wylosuja mnie w styczniu 2007 o
    ile sie nigdzie nie zapisze? Czy w ogole bycie studentem ma tu jakies
    znaczenie?

    A tak w ogole gdzies trzeba zglosic fakt zatrudnienia? W ZUSie? W US?

    Z gory dziekuje za odpowiedzi, pozdrawiam
    RM