    From: k...@g...com
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Student miał wypadek w pracy
    Date: Mon, 19 Nov 2007 02:58:45 -0800 (PST)
    Cc: k...@g...com

    Witam
    W czasie minionych wakacji przed rozpoczęciem studiów pracowałem jako
    pakowacz w jednej firmie w moim rodzinnym mieście. Pod koniec umowy-
    zlecenia na miesiąc lipiec (konkretnie w ostatni dzień pracy) zdarzył
    mi się nieszczęśliwy wypadek. Przy zdejmowaniu z palety na lewą dłoń
    zsunęła mi sie 100kg rolka folii. W miejscu pracy udzielono mi
    pierwszej pomocy, a później udałem się do lekarza pierwszego kontaktu,
    który zalecił pójście do chirurga i zrobienie prześwietlenia. Okazało
    się, że dwa paliczki III i IV palca zostały złamane. Rękę wsadzono mi
    w gips na miesiąc. Oczywiście udałem się do ZUSu i zgłosiłem całą
    sprawę, jako, że mój pracodawca potrącał mi 19% pensji na składkę
    zdrowotną. Minął miesiąc chodzenia z gipsem, zdjęto mi go i założono
    szynę gipsową na 3tyg, bo kości się do końca nie zrosły. Wszystkie
    papiery do ZUSu zostały złożone, tylko czekałem aż pracodawca
    dostarczy mi komplet dokumentów (protokół wypadku, ich stanowisko w
    tej sprawie itp.). Pracodawca długo zwlekał i okazało się później, że
    tych składek po prostu nie płacił, bo w naszym pięknym kraju po prostu
    nie ma takiego obowiązku, gdyż ciągle się uczę i nie skończyłem 26lat
    (mimo, że oczywiście z pensji mi potrącali na "składkę zdrowotną"). W
    tej sytuacji ZUS oczywiście odmówił wypłacenia zasiłku chorobowego,
    który wg moich obliczeń powinien wynieść ok 3tys zł biorąc pod uwagę,
    że ponad 2miesiące byłem na zwolnieniu. Do tej pory otrzymałem tylko
    odszkodowanie jeszcze z liceum - 270zł.
    Drogą selekcji wybrałem 3 kancelarie zajmujące się dochodzeniem
    odszkodowań i to wśród nich będę musiał dokonać wyboru.

    Pytania:
    1. Na co powinienem zwrócić uwagę przy wyborze dobrej kancelarii?
    2. Na jaki procentowy uszczerbek na zdrowiu mogę liczyć?
    3. Ile potrwa cała procedura?
    4. Czy jest możliwość, że ubezpieczyciel - PZU może mi odmówić
    wypłacenia odszkodowania?