    From: " Mariusz" <w...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Stowarzyszenie czy fundacja?
    Date: Sat, 14 Jan 2006 23:24:20 +0000 (UTC)

    W mojej miejscowości mamy stary zabytkowy kościół, który popada w ruinę.
    Chcemy go uratować. Myślę, że najlepszym sposobem na zbiórkę pieniędzy byłoby
    założenie fundacji lub stowarzyszenia. Nie wiem jednak, która z tych dwóch
    form będzie dla naszych celów lepsza.
    Na dzień dzisiejszy mamy tylko chęci i wiele planów. Ale zabytek ratować
    trzeba, więc owe plany i chęci musimy szybko wprowadzić w życie.
    Liczę, że Państwo doradzicie mi i króciutko uzasadnicie, którą formę
    działalności wybrać.

    Nie chciałbym bym by forma prawna nas ograniczała np w podejmowaniu
    dzialalności gospodarczej (nie wiemy czy będzie taka prowadzona, ale gdyby
    była to...), spodziewamy się, że ludnośc naszej parafi będzie wspierać
    finansowo naszą działalnośc, chcemy pozyskiwać sponsorów (różnych), ale
    możliwe, jest też, że rozpoczniemy np. produkcję, kalendarzy, drukowanie
    obrazków, pamiątek i inn. a dochód z ich sprzedaży wspomoże renowację budowli.