  • 11. Data: 2009-01-12 21:12:07
    Temat: Re: Stłuczka parkingowa - winny nie ścigany?
    Od: "~" <...@p...pl>

    wiadomości news:496bada6$0$29415$f69f905@mamut2.aster.pl...
    > A może zapłaci ten co podrapał.

    Jedź do metropolii Francji, Hiszpani, Włoch i powiedz im to.
    Powiedz, że masz ultra drogie auto, na które pracowałeś mnóstwo lat.

  • 12. Data: 2009-01-12 21:33:53
    Od: PSYLO <p...@o...pl>

    Sebcio pisze:
    > Tym, co leży w zakresie jej kompetencji.

    Ukaranie sprawcy zniszczenia cudzego mienia i naciągnięcia na koszt
    naprawy nie leży w kompetencjach? Jeśli ktoś nie potrafi zapanować nad
    samochodem to niech z honorem poniesie tego konsekwencje, a nie zasłania
    się buractwem z "Francji, Hiszpanii i Włoch". Wiesz, w Grecji to nawet
    palą samochody na ulicach, a to taki mądry europejski kraj, powinniśmy
    naśladować.

    --
    PSYLO

  • 13. Data: 2009-01-12 21:38:50
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > Głupie gadanie. Pisał to niedouczony policjant. Oczywiście ze nie jest to
    > uszkodzenie mienia, bo nie ma tu umyślności. Ale jest to wykroczenie z
    > art.86&1 kw (kolizja drogowa) i jako taką Policja musi sie nia zająć.
    > Idź i zgłoś protokolarnie o wykroczeniu i podaj co ustaliłeś.

    He he he. No właśnie w tym rzecz, że to nie jest kolizja drogowa, lecz
    kolizja na parkingu.
    Dokładnie to zostało napisane w tym piśmie - tyle, ze typowym językiem
    prawniczym.
    O tym czy dany czyn jest wykroczeniem drogowym czy też nie jest, decyduje
    Prawo o Ruchu Drogowym, którego zakres działania jest ograniczony do dróg
    publicznych oraz stref zamieszkania, o czym mówi Art. 1 Pkt. 1 tego prawa.
    Jednakże poza tymi strefami PoRD stosuje się "jeżeli jest to konieczne dla
    uniknięcia zagrożenia bezpieczeństwa uczestników tego ruchu".
    Mówi o tym Art. 1 Pkt.2 PoRD
    Zatem, aby dany czyn (w tym przypadku obtarcie samochodu) mogło wyczerpywać
    znamiona wykroczenia, musiał by być dokonany w zakresie działania PoRD.
    Czyli najprościej ujmując musiał by się odbyć na terenie dróg publicznych
    lub w strefie zamieszkania lub też poza tymi strefami jednocześnie stanowąc
    zagrożenie dla bezpieczeństwa uczestników ruchu. Obdarcie zaparkowanego i
    pustego samochodu nie stanowiło zagrożenia dla uczestników ruchu, gdyż ich w
    tym samochodzie nie było.
    I to własnie zostało napisane w tym piśmie :)))
    Zatem jedyna droga dochodzenia to tylko z powództwa cywilnego o umyślne czy
    też nieumyślne uszkodzenie mienia.

  • 14. Data: 2009-01-12 22:34:56
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 12 styczeń 2009 22:33
    (autor PSYLO
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gkgd3s$jkg$1@atlantis.news.neostrada.pl>):

    > Ukaranie sprawcy zniszczenia cudzego mienia i naciągnięcia na koszt
    > naprawy nie leży w kompetencjach?

    O ile nie podpada pod KW czy KK to nie. Od spraw cywilnych jest powództwo
    cywilne. Jak ci kumpel na imprezie naubliża od najgorszych (np. powie do
    ciebie ,,Ty donku'') to też wezwiesz policję? Policja nie jest od spraw
    cywilnych, amen.

    --
    Tristan

    Kupię konto typu DIRECTOR na YouTube w wersji sprzed googla.

  • 15. Data: 2009-01-12 22:57:28
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    r...@k...pl wrote:

    > Co z tym zrobić? Pierwsze słyszę, aby policji w takim przypadku nie chciało
    > kiwnąć się palcem...

    No ale co niby mają zrobić?

  • 16. Data: 2009-01-13 00:00:24
    Od: "~" <...@p...pl>

    Użytkownik "fafik" <f...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Policja musi sie nia zająć.
    > Idź i zgłoś protokolarnie o wykroczeniu i podaj co ustaliłeś.

    Ongiś zderzaki i listwy boczne były do tego celu stworzone - metalowe lub
    gumowe.
    Teraz są bezsensownie malowane (straciły swoją funkcjonalność), by esteci
    dali pracę lakiernikom.
    Kto płaci? Ostatni złapany lub ubezpieczalnia.
    Nie oczekujmy od policji szukania drapaczy.
    Z jednej strony szoferzy podnoszą lament, że policja czai się za znakiem,
    nie zajmuje się bandytyzmem, a z drugiej strony chcą, by za moje podatki
    szukać im winnego zadrapania.
    Usunięcie zadry jest takie kosztowne? To czemu szofer kupił takie drogie
    auto, na które go nie stać i zostawił samopas na parkingu? Czterech byczków
    ochroniarzy powinno go pilnować, skoro właściciel tego ogromnego majątku się
    oddalił.

  • 17. Data: 2009-01-13 06:43:01
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 12 styczeń 2009 23:50
    (autor PSYLO
    publikowane na pl.misc.samochody,
    wasz znak: <gkgi0h$qcu$1@nemesis.news.neostrada.pl>):

    > Hmmm. Ubliżanie nie wiąże się ze stratami finansowymi.

    No to jak Ci sprzedam zepsuty telewizor, a później odmówię uznania
    reklamacji?

    > Jak ci ktoś
    > powybija szyby w samochodzie to też nie wezwiesz policji?

    No pewnie w pierwszym odruchu tak. Ale znając życie, mnie spławią. Skoro
    spławili mnie nawet, gdy włamano mi się do mieszkania i skradziono rower, a
    to już KK.

    Tak czy siak wzywanie policjanta, ,,bo psie pana, ten paskudny dzieciak
    Kowalskich mi stłukł szybę'' też sensu nie ma. Oskarżasz go cywilnie i już.
    Mylę się?

    FUT: pl.soc.prawo

  • 18. Data: 2009-01-13 07:04:12
    Od: "TomiZS" <t...@t...pl>

    > Miałem ci ja stłuczkę na parkingu -- ktoś zahaczył na osiedlowym parkingu
    > moje auto. Efekt: trochę zdarty zderzak.
    > ===
    >
    > Co Ty byś zrobił, gdybyś komuś podrapał lakier ?
    > Zostawił wizytówkę za wycieraczką? Szukał właściciela przez kolejne dni ?
    >
    > Auto ma to do siebie, ze często się drapie.
    > Komu przeszkadza maluje.
    > Płaci ze swoich, albo z ubezpieczenia.
    >
    > Zawracanie pierdołami dupy policji jest nie na miejscu.

    U mnie pewna Pani tak zadrapała, że do wymiany był błotnik i dwoje drzwi
    :( Na szczęście był świadek i spisał numery.

    --
    Pozdr.

    TOMI
    (Wawa Praga/Jelonki)
    R216 Cabrio, R420D i MG ZS180.

  • 19. Data: 2009-01-13 07:10:21
    Od: "TomiZS" <t...@t...pl>

    > A czym można zawracać dupę szanownej policji?
    > Jakoś zachowanie policji jest dla mnie dziwne, bo nie raz widziałem w TV
    > jak badali przebieg stłuczki parkingowej i to nie przyłapanej na gorąco.
    > Było badanie śladów i przystawianie pojazdów czy pasują. To od czego teraz
    > jest policja?

    NIestety tak jest. W moim przypadku, gdyby sprawczyni nie przyznała się do
    winy, musiałbym wnieść sprawę do sądu z powódzctwa cywilnego. Polcji wszysna
    świedzctwo z urzędu, gdy zajście ma miejsce w ruchu. Dochodzą wtedy
    konsekwencje wynikające z "ucieczki z miejsca zdarzenia". Na szczęscie
    miałem świadka, więc nie głupotą byłoby brnięcie w zaparte. Jednakże
    otrzymałem od Policji wytyczne, że taka sytuacja może mieć miejsce.

    --
    Pozdr.

    TOMI
    (Wawa Praga/Jelonki)
    R216 Cabrio, R420D i MG ZS180.

  • 20. Data: 2009-01-13 07:29:09
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    ~ wrote:

    > Użytkownik "Marcin" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Jaaaaaaaaaasssssssne:-)
    > Cudownie parkują w Paryżu.

    Tam widać jest to normą i nikomu nie przeszkadza taka pierdoła jak obdrapany
    zderzak.

    p. m.