  • 21. Data: 2008-12-22 08:19:45
    Temat: Re: Stawki remontowe w SM dla członków i dla nie-członków - zgodne z prawem ?
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:gilu0c$i19$1@node1.news.atman.pl...

    > Czyli chyba nic nie zdziałam ?

    a co chcialbys zdzialac, jest prawidlowo, nie chcesz byc czlonkiem
    spoldzielni to placisz wiecej, chcesz korzystac z tego co daje ci
    spoldzielnia, czyli mniejsze oplaty, zostan jej czlonkiem

  • 22. Data: 2008-12-22 08:19:46
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości:
    ws.atman.pl
    użytkownik *Piotrek* napisał(a):

    [...]

    > Czyli zawsze SM może powiedzieć, że członkowie płacą mniej dzięki
    > przychodom SM (np. wynajęcie pomieszczeń).
    > Czyli chyba nic nie zdziałam ?

    Zanim złożysz broń, to sprawdź jakie pożytki i przychody osiąga SM i co z
    nimi robi, ale zacznij od pytania dlaczego Ty masz płacić więcej niż
    członkowie?

    --
    Big Jack
    //////

  • 23. Data: 2008-12-22 08:47:20
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Ha, ha, ha kontrola spółdzielni przez jej członków jest mocno utrudniona, a co
    dopiero przez facia "z ulicy".

    Tak swoją drogą to zwykle jednak opłaca się być członkiem spółdzielni, te udziały i
    wpisowe nie są horrendalnie wielkie w porównaniu z przypadającą na osobę cząstką
    majątku spółdzielni.

    Po prostu zwykle powinno się nad kwestią spółdzielczości i własności zastanowić PRZED
    nabyciem lokalu.

    Z drugiej strony nawiązując do Twojej rady: a może tak zażądać od spółdzielni tzw.
    rachunku z zarządu na pismie wg KC?
    Stosuje się, czy nie?
    JaC

    -----

  • 24. Data: 2008-12-22 12:02:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 22 Dec 2008, Andrzej Lawa wrote:

    > Poprawka: w spółdzielniach nie kupujesz mieszkania. Kupujesz
    > spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu.

    ??
    Spółdzielni *nie wolno* sprzedać lokalu?
    Z ciekawości pytam. Ale coś mi nie pasuje.
    Uprzejmie proszę o pozostawienie własnościowego spółdzielczego
    prawa do mieszkania na boku, takoż sprawę członkowstwa lub
    nieczłonkowstwa w sp-ni - nie o to idzie, z Twojego posta
    wynika ni mniej ni więcej że NIE MOŻNA kupić mieszkania od
    sp-ni.
    A to AFAIK nieprawda.

    pzdr, Gtofryd

  • 25. Data: 2008-12-22 15:04:45
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Wiktor pisze:

    > A gdzie ja coś takiego napisałem? Napisałem "kupujesz mieszkanie ..." -
    > możesz także kupić od osoby prywatnej mieszkanie w bloku, którego
    > zarządzaniem zajmuje się spółdzielnia mieszkaniowa.

    Można. Ale najczęściej jest to jednak własnościowe prawo do lokalu.

  • 26. Data: 2008-12-22 15:05:15
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    666 pisze:
    > Skocz może na grupę dzieci.starsze albo podobnie odpowiednią dla swojego poziomu
    wiedzy o prawie.

    ...napisał debil, co to nawet cytować poprawnie nie potrafi.

  • 27. Data: 2008-12-22 15:07:37
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    szerszen pisze:

    > w wiadomości news:i7v226-rfv.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > nie zamydla problemu, nie hipoteka tylko wlasnosc gruntu, hipoteke na
    > samo mieszkanie, czyli spoldzielcze wlasnosciowe prawo do lokalu tez
    > mozesz miec

    Nie zrozumiałeś - może wyraziłem się nieprecyzyjnie.

    Ja pisałem o własności hipotecznej lokalu (i zgadza się - do
    wyodrębnienia własności musi być "wyprostowany" stan własności gruntu),
    a ty piszesz o wpisie hipoteki do księgi wieczystej założonej dla
    mieszkania będącego własnością spółdzielni, do którego ktoś ma
    "spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu".

  • 28. Data: 2008-12-22 15:08:56
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > ??
    > Spółdzielni *nie wolno* sprzedać lokalu?

    Tego nie napisałem.

    Ale czasem nie ma takiej możliwości - kiedy np. sprawa własności gruntów
    nie jest porządnie wyprostowana.

> [...]
    > nieczłonkowstwa w sp-ni - nie o to idzie, z Twojego posta
    > wynika ni mniej ni więcej że NIE MOŻNA kupić mieszkania od

    Móc można, tylko generalnie "kupowanie mieszkania" w spółdzielni to
    kupowanie prawa do lokalu - mieszkanie pozostaje własnością spółdzielni.

    Może być i wydzielona własność, ale wydzielenie własności robi posiadacz
    własnościowego prawa do lokalu, a nie spółdzielnia sama z siebie.

  • 29. Data: 2008-12-22 16:35:47
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Wiktor wrote:

    > A gdzie ja coś takiego napisałem? Napisałem "kupujesz mieszkanie ..." -
    > możesz także kupić od osoby prywatnej mieszkanie w bloku, którego
    > zarządzaniem zajmuje się spółdzielnia mieszkaniowa.

    O ile mieszkanie nie ma odrębnej własności, to nie możesz kupić
    mieszkania od kogoś , bo ciężko sprzedać coś czego nie jest się
    właścicielem.
    Właścicielem "wszystkich" mieszkań w spółdzielni jest spółdzielnia.

    Tak samo będzie ci ciężko sprzedać leasingowany samochód. Czaisz?

  • 30. Data: 2008-12-22 16:39:51
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > ??
    > Spółdzielni *nie wolno* sprzedać lokalu?

    Pozbycie się majątku spółdzielni wymagałoby uchwały.