eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSprzęt z USA › Sprzęt z USA
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!opal.futuro.pl!news.internetia.pl!no
    t-for-mail
    From: OMSON <o...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Sprzęt z USA
    Date: Thu, 15 May 2008 23:40:54 +0200
    Organization: Netia S.A.
    Lines: 21
    Message-ID: <g0iarh$bbm$1@mx1.internetia.pl>
    NNTP-Posting-Host: 87-205-254-185.adsl.inetia.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: mx1.internetia.pl 1210887857 11638 87.205.254.185 (15 May 2008 21:44:17 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 15 May 2008 21:44:17 +0000 (UTC)
    X-Tech-Contact: u...@i...pl
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.14 (Windows/20080421)
    X-Server-Info: http://www.internetia.pl/news/
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:532946
    [ ukryj nagłówki ]

    Na początku ubiegłego roku sprowadzony został na moja prośbę instrument
    muzyczny z USA. Odbyło sie to na zasadzie zaliczki w wysokości 50%
    ustalonej z góry kwoty a następne 50% przy finalizacji. Problem w tym,
    że nie otrzymałem wówczas żadnych dokumentów zakupu od sprowadzającego
    (mam jedynie pokwitowanie za zaliczkę) - ponieważ, jak twierdzi, nalezą
    one do niego z racji zakupu na jego nazwisko. Obecnie wykryłem pewne
    wady instrumentu, które chciałby zweryfikować autoryzowany serwis
    amerykański (przedstawiłem zdjęcia) i tu pojawia sie niepewność.
    Obawiam się w obecnej sytuacji problemów przy wysyłaniu i odbieraniu
    instrumentu za granicę w związku z weryfikacją odprowadzenia cła (nie
    mam zamiaru płacić za coś, co już uprzednio przeszło kontrole celną).
    Czego mogę się spodziewać przy powrocie instrumentu do Polski? Jakie
    papiery są mi potrzebne - ewentualnie czy jest jakaś szansa nakłonienia
    sprowadzającego do oddania mi dokumentów (zwodzi mnie bałaganem w
    papierach i brakiem czasu a od dłuższego czasu nie odbiera telefonów)?
    Dodam, że człowiek ten prowadzi sklep internetowy i zajmuję się
    sprowadzaniem i sprzedażą instrumentów z zagranicy (i bynajmniej nie są
    to rzeczy o wartości niższej niż 2500 zł).
    Proszę o pomoc jakie kroki powziąć?

    Pzdr, OMSON

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1