  • 31. Data: 2012-01-30 12:37:01
    Temat: Re: Sprzedaż wcześniej zakupionych przedmiotów a podatek
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 30 Jan 2012, Kamil wrote:

    > Wiesz jakie przesłanki są do "prowadzenia DG"? ;)
    > "ciągłość", "sposób systematyczny i zorganizowany"... itd, itp ;)

    Z jednej strony coś w tym jest.
    Z drugiej, takie podejście mogłoby grozić wyrejestrowywaniem
    DG z urzędu, z tytułu niezachowania pewnych cech, a tak się
    nie dzieje.
    Do tego dorzuć rozbieżności między ustawami, poczynając od chyba
    najmniej "wymagającej" w Ordynacji (najłatwiej się załapać, ale
    w sumie powoduje to tylko obowiązek wystawiania rachunków),
    poprzez całkiem szeroką w VAT (wystarczy sprzedać cokolwiek
    co nie było przeznaczone dla własnego użytku, albo mniej
    restrykcyjnie "rozsądnie biorąc nie miało być" czy też
    "przesłanki wskazują że nie"), dość szeroką (ale nie pokrywającą
    się i nie stanowiącą podzbioru tej z VAT) w ZUS... tego robi
    się cała paczka :]
    A ustaw z odrębnymi definicjami ktoś się próbował doliczyć,
    wyszło siedem lub osiem czy jakoś tak.
    Do tego owa "ciągłość" w sposób literalnie umocowany prawem
    nie musi być zachowana, bo w nieciągłościach może mieć miejsce
    "zawieszenie".

    pzdr, Gotfryd