  • 1. Data: 2012-01-22 10:43:50
    Temat: spadkobiercy
    Od: Majka <m...@w...pl>

    Sprawa dotyczy dawnych i dzisiejszych czasów. Mąż otrzymał mieszkanie
    zakładowe i wraz z rodzina zamieszkiwał kilkanaście lat. Następnie
    zmarł, a żona za kilka lat wyszła za mąż. Po kilku latach zmienił sie
    ustrój i można było wykupić mieszkanie, więc z tego skorzystali i
    wykupili to mieszkanie. Zmarł tez drugi mąż i teraz dzieci z
    poprzedniego jego małżeństwa chcą od tej kobiety spłaty. Czy im się należy?
    Pozdrawiam
    Majka

  • 2. Data: 2012-01-22 10:57:44
    Temat: Re: spadkobiercy
    Od: sqlwiel <j...@g...com>

    W dniu 2012-01-22 11:43, Majka pisze:
> [...]
    > wykupili to mieszkanie. Zmarł tez drugi mąż i teraz dzieci z
    > poprzedniego jego małżeństwa chcą od tej kobiety spłaty. Czy im się należy?
    Na moje oko (opinia niemiarodajna!) - nie!
    Prawo własności powstało w wyniku wykupu (nieważne za ile) we wspólności
    majątkowej z drugim mężem. Kobieta (ew.) odziedziczy po drugim mężu (po
    jego śmierci) stosowną część (minus "drugie" dzieci, jeśli były)
    mieszkania i wtedy ew. jej dzieci będą miały do tej własności jakieś tytuły.

    Do "prawa współudziału w wykupie mieszkania zakładadowego" dzieci
    żadnych tytułów nie miały.

    --
    Tnx. sqlwiel

  • 3. Data: 2012-01-22 11:27:00
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/22/2012 4:57 AM, sqlwiel wrote:
> [...]
    > tytuły.
    >
    > Do "prawa współudziału w wykupie mieszkania zakładadowego" dzieci

    pytanie co znaczy ten "wykup".

    Bo to ze dzieci jakas tam czesc mieszkania odziedziczyly to raczej
    sporne nie jest,

    I zapewne teraz chca sie tego wspoludzialu pozbyc proponujac jego "wykup
    .

    zwroc uwage, ze tu chodzi o dzieci drugiego meza z poprzedniego jego
    malzenstwa.

  • 4. Data: 2012-01-22 13:11:29
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    A oni wszyscy mieszkali i nadal mieszkają razem?
    I kim są "oni", czyli ci, co skorzystali i wykupili?
    A te dzieci z pierwszego małżeństwa od kobiety, która nie jest ich matką?
    Tak czy inaczej podejrzewam, że kluczowe będzie KTO jest jako nabywca na
    dokumencie wykupienia mieszkania.
    Chyba ze były wczesniej jakieś umowy, zobowiązania, to można próbować
    przedstawiać wartość "ekspektatywy", ale to pewnie trudne byłoby.

  • 5. Data: 2012-01-22 13:43:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Majka" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > mieszkanie. Zmarł tez drugi mąż i teraz dzieci z poprzedniego jego
    > małżeństwa chcą od tej kobiety spłaty. Czy im się należy?

    Skoro w chwili śmierci był współwłaścicielem, to im się należy. Dziedziczą
    po nim.

  • 6. Data: 2012-01-22 13:52:09
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2012-01-22 14:11, _ąćęłńóśźż. pisze:

    > Tak czy inaczej podejrzewam, że kluczowe będzie KTO jest jako nabywca na
    > dokumencie wykupienia mieszkania.

    Nie, czyja była 'kasa'.

    --
    spp
    .

  • 7. Data: 2012-01-22 17:57:24
    Od: Majka <m...@w...pl>

> [...]
    > wykupili to mieszkanie. Zmarł tez drugi mąż i teraz dzieci z
    > poprzedniego jego małżeństwa chcą od tej kobiety spłaty. Czy im się należy?
    Pięknie dziękuje za podpowiedzi. Tak tez myslałam, ze dzieci
    dziedzicza ale to mniejszą część, bo żona ma swoją połówkę i część
    odziedziczyła po mężu /drugim/.
    pozdrawiam
    Majka

  • 8. Data: 2012-01-22 18:07:12
    Od: sqlwiel <j...@g...com>

    W dniu 2012-01-22 18:57, Majka pisze:

    > Pięknie dziękuje za podpowiedzi. Tak tez myslałam, ze dzieci dziedzicza
    > ale to mniejszą część, bo żona ma swoją połówkę i część odziedziczyła po
> [...]

    Skup się, bo dostałaś sprzeczne informacje. Od Roberta (chapeaux bas!) i
    ode mnie (niemiarodajną). Sprawdź !

    --
    Tnx. sqlwiel