  • Data: 2010-04-14 08:03:52
    Temat: Sprzedaż udziałów w z o.o. w organizacji
    Od: Casper <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Jestem jedynym właścicielem spółki z o.o. w organizacji, chciałbym
    dodać wspólnika do spółki (1 udział), ponieważ naturalnie wiąże się to
    z paroma korzyściami.

    Spotkałem się z sprzecznymi wytycznymi odnośnie tego jaka jest
    poprawna/najkorzystniejsza procedura:

    1. Zmiana aktu notarialnego, następnie z nowym już aktem notarialnym
    standardowa procedura w KRS,

    2. Ponieważ zgodnie z art. 38 § 1 pkt 8 lit. c ustawy z dnia 20
    sierpnia 1997 r. o Krajowym Rejestrze Sądowym i o danych umieszczanych
    w rejestrze przedsiębiorców:

    "oznaczenie wspólników posiadających samodzielnie lub łącznie z innymi
    co najmniej 10% kapitału zakładowego oraz ilość posiadanych przez tych
    wspólników udziałów i łączną ich wysokość,"

    teoretycznie mogę zgłosić do KRS spółkę z jednym udziałowcem, a
    następnie sprzedać 1 udział potwierdzając to notarialnie i sprawę mam
    z głowy. Nie muszę teoretycznie zgłaszać poprawek do KRS przez co
    unikam dodatkowych kosztów, czy tak?

    Pozdrawiam,
    Kacper