  • 1. Data: 2003-02-25 19:51:51
    Temat: Sprzedaż przez Internet
    Od: "Luser" <l...@s...pl>

    Witam,

    Przygotowałem program, który chciałbym sprzedać. Klient zamawia płytkę CD
    przez strone, ja wysyłam mu ją za zaliczeniem. Zakładając, że zarobie na tym
    ok. 2000 zł rocznie (niestety nie dużo ;)) - jak legalnie rozliczyć się z US
    załatwiając jak najmniej formalności? Czy wystarczy zlozyc odwiadczenie i
    zaplacic podatek? Jesli tak - jaki formularz i jak zaltwic sprawe podatku?
    Nie mam dzialalnosci ani firmy.

    Luser

  • 2. Data: 2003-02-25 23:10:14
    Temat: Re: Sprzedaż przez Internet
    Od: Paweł Pollak <s...@m...pl>

    Użytkownik "Luser" napisał w wiadomości
> [...]
    US
    > załatwiając jak najmniej formalności? Czy wystarczy zlozyc odwiadczenie i

    W normalnym kraju wystarczy. W Polsce musisz najpierw założyć firmę i samego
    ZUS-u wyłożyć 7200 rocznie. Napisz do RPO, że ustawa o ZUS-ie nie pozwala Ci
    prowadzić działalności gospodarczej, przynoszącej 2000 zł brutto rocznie, co
    z kolei gwarantuje Ci konstytucja.

    Paweł
    --
    Wygraj książkę
    www.szwedzka.pl

  • 3. Data: 2003-02-25 23:39:52
    Od: "Dan" <d...@u...pf.pl>

    Użytkownik "Luser" <l...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zaplacic podatek? Jesli tak - jaki formularz i jak zaltwic sprawe podatku?

    Najlepiej w twoim przypadku byloby dogadac sie z jakas firma. Gdy mialbys
    klienta, wplata wyplata przechodzilaby przez nic - oni odliczaliby sobie
    us,zusy itp. a to zostawala czysta kwota netto.
    Kiedys tak robilem - ale faktycznie to byla bardzo zaprzyjazniona firma.

    Pozdrawiam
    Dan

  • 4. Data: 2003-02-25 23:56:28
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Dan" <d...@u...pf.pl> naskrobał/a w

> [...]
    > odliczaliby sobie us,zusy itp. a to zostawala czysta kwota netto.
    > Kiedys tak robilem - ale faktycznie to byla bardzo zaprzyjazniona

    Na przykład Centrum Rejestracji Oprogramowania?

    http://cro.skulski.pl/

    a dokładniej:

    http://cro.skulski.pl/modules.php?op=modload&name=Se
    ctions&file=index&req=viewarticle&artid=42&page=1

  • 5. Data: 2003-02-26 08:25:25
    Od: "Dan" <d...@p...pl>

    > Na przykład Centrum Rejestracji Oprogramowania?
    >
    > http://cro.skulski.pl/

    No prosze o tym to nawet nie wiedzialem.

    Pozdrawiam
    Dan

  • 6. Data: 2003-02-26 12:52:28
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Rób to po protu na zasadzie umowy cywilnoprawnej za kazdym razem. Najlepiej
    o dzielo. Nie musisz rejestrowac DG.

    Depi.