-
11. Data: 2011-08-11 15:39:23
Temat: Re: Sprzedaż na odległość - zmiany
Od: "Massai" <t...@w...pl>
Cavallino wrote:
> Użytkownik "Marian Paździoch" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
> news:j1qvdq$32q$1@news.dialog.net.pl... >Użytkownik "mvoicem"
> <m...@g...com> napisał w wiadomości
> news:4e40f327$0$2450$65785112@news.neostrada.pl...
> > > Z jednej strony z sensem, bo dla klienta towar+wysyłka to komplet.
> >
> > A wg. mnie właśnie bez sensu i niesprawiedliwie dla sprzedawców.
> > Jak klient się rozmyśli, albo mu się coś po prostu niepodoba, albo
> > inny błahy powód to sprzedawca jest w plecy z nie swojej winy.
>
> Ze swojej - oszczędził na realnym sklepie, postanowił mieć mniejsze
> koszty i sklep wirtualny - więc ma inne koszty z tym związane. Nie
> ma tak dobrze, żeby coś miało wyłącznie plusy.
>
> W normalnym sklepie klient może sobie obejrzeć towar, wypróbować go
> zazwyczaj, więc ma podstawy do stwierdzenia, że taki mu odpowiada.
I jak mu się nie spodoba, to sprzedawca w sklepie "stacjonarnym" mu
musi oddać kasę za dojazd do sklepu?
Bo do tego sie sprowadza zwrot kosztu wysyłki do klienta w przypadku
sklepu internetowego.
Bzdurny przepis.
Inna sprawa że chyba ma on na celu ukrócenie praktyk niektórych sklepów
które znacząco zawyżają koszty wysyłki. Ale w takiej sytuacji
wystarczyłoby ograniczyć ten koszt wysyłki ponoszony przez klienta do
wysokości którą faktycznie fakturami może wykazać sklep internetowy.
--
Pozdro
Massai
-
12. Data: 2011-08-12 22:12:41
Temat: Re: Sprzedaż na odległość - zmiany
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Thu, 11 Aug 2011, Massai wrote:
> Inna sprawa że chyba ma on na celu ukrócenie praktyk niektórych sklepów
> które znacząco zawyżają koszty wysyłki. Ale w takiej sytuacji
> wystarczyłoby ograniczyć ten koszt wysyłki ponoszony przez klienta do
> wysokości którą faktycznie fakturami może wykazać sklep internetowy.
...krótko mówiąc: rozróżnienia kosztów wysyłki od kosztów przesyłki :D
pzdr, Gotfryd
-
13. Data: 2011-08-18 14:16:26
Temat: Re: Sprzedaż na odległość - zmiany
Od: Skrypëk <krypëk@pűbliçenëmy.pl>
Zbynek Ltd. <s...@p...onet.pl> wrote:
> Elo
>
> No i następują zmiany w sprzedaży na odległość.
>
> W skrócie:
> Przy zwrocie towaru, sklep musi zwrócić także za wysyłkę do klienta.
> Klient płaci tylko za wysyłkę do sprzedawcy.
Oj, będą kwiczeć sprzedawczyny z allegro, co pozycjonują swój chiński szajs
wystawiając za zaniżone 5 zł z zawyżonymi kosztami dostawy 30 zł. I już nie
będą tak mogły cwaniaczyć, odpisując na skargi: no przecież nie było
napisane w aukcji, że sprzęt jest działający - jak się Panu nie podobie, to
odeślij na swój koszt, to ci oddamy piątaka.