  • 71. Data: 2017-09-20 15:31:41
    Temat: Re: Sprzedaż mieszkania - posiadanie
    Od: kosmos <a...@u...pl>

    W dniu 2017-09-20 o 15:17, Liwiusz pisze:

    > Dlatego, że prawo mówi, że od wyprowadzania z lokalu jest komornik, a
    > nie policja.

    > Nie zachowuj się jak Ącki - skoro wiesz, że takie jest prawo, to czemu
    > się dziwisz, że obowiązuje? Dyskutujemy o tym jak jest, a nie jak się
    > komu chce, aby było.

    Zgoda, ja temu nie zaprzeczam. Ale ponieważ to grupa dyskusyjna, to
    uważam, że możemy podyskutować o opiniach na temat obowiązującego stanu
    prawnego.

    > Ale gdzie ma tę umowę przedstawiać i kto ma ją oceniać? Policjant na
    > klatce schodowej? Od tego jest sąd. Można narzekać, że to trwa długo,
    > ale to argument za lepszą organizacją pracy sądu, a nie za
    > "klatkosprawiedliwością".

    I tu też się do pewnego stopnia zgadzam, że to nie policjant nie
    powinien decydować o ewentualnej wyprowadzce. Natomiast policjant nie
    powinien mieć także nic przeciwko wprowadzeniu się nowego lokatora,
    mającego ważną umowę najmu. I niech sobie razem mieszkają, dopóki sąd
    nie nakaże wyprowadzki jednemu albo drugiemu. A jak w międzyczasie się
    okaże, że u lokatorów jest niezgodność charakteru i ten nielegalny się
    sam wyprowadzi to chyba nikt nie będzie mieć akurat z tego powodu pretensji.

  • 72. Data: 2017-09-20 15:35:54
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 19 Sep 2017 23:25:08 +0200, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > Chyba dyskutujemy o tym, jak jest wg przepisów, a nie jak sobie
    > ludzie
    > dobrowolnie między sobą dojdą do porozumienia, prawda?

    Dydkutyjemy jak skutecznie ma postąpic przedpisca zadajacy pytanie,
    które sprowadza się do prostego "jak wywalić lokatora"., w sytuacji
    gdy prawo jest do dupy.

    --
    Marek

  • 73. Data: 2017-09-20 15:39:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-09-20 o 15:27, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Robert Tomasik"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Komornik wprowadza nowego najemce ?

    Wyprowadza starego.

    --
    Liwiusz

  • 74. Data: 2017-09-20 15:41:31
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 20 września 2017 15:36:45 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

    > Dydkutyjemy jak skutecznie ma postąpic przedpisca zadajacy pytanie,
    > które sprowadza się do prostego "jak wywalić lokatora"., w sytuacji
    > gdy prawo jest do dupy.

    -zatrudnić "karków"
    -prąd, wodę odciać
    -zwrócić się o pomoc do Biura Pisania Podań Ąckiego
    plus jeszcze kilka równie głupich pomysłów można zapodać

  • 75. Data: 2017-09-20 15:41:48
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 20 Sep 2017 09:08:12 +0200, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > Oczekujesz przepisu "Ącki, debilu, jak czegoś nie masz, to nie
    > wynajmuj!"?

    Oczywiście, że można. Sztucxka polega na tym by nie doprowadzić do
    weryfikacji skuteczności nabycia praw.

    --
    Marek

  • 76. Data: 2017-09-20 15:42:53
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 2017-09-18 o 09:28, Liwiusz pisze:

    > Nie.

    A jak to się ma do art. 337 kc?

    MJ

  • 77. Data: 2017-09-20 15:43:35
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-09-20 o 15:31, kosmos pisze:

    > Zgoda, ja temu nie zaprzeczam. Ale ponieważ to grupa dyskusyjna, to
    > uważam, że możemy podyskutować o opiniach na temat obowiązującego stanu
    > prawnego.

    To sobie możemy podyskutować. Uważam, że policjant nie powinien o tym
    decydować, ponieważ nie może zastępować oceny sądu. Za to sąd powinien
    działać szybciej, nawet na sesjach wyjazdowych, aby na przykład w
    miesiąc dało się wyeksmitować lokatora.

    --

> [...]
    > okaże, że u lokatorów jest niezgodność charakteru i ten nielegalny się
    > sam wyprowadzi to chyba nikt nie będzie mieć akurat z tego powodu

    Trochę bez sensu, bo jakby mieli mieszkać oboje, to znaczy, że żaden z
    nich nie może realizować praw z umowy najmu. A tak - ma ten, co wynajął
    wcześniej, a ten, co wynajął później nie ma w ogóle - bo i właściciel
    nie miał mu czego dać w najem ("nie można zbyć więcej praw niż się
    posiada" - więc skoro właściciel nie ma praw do dysponowania lokalem, to
    nieskutecznym będzie jego wynajęcie, przynajmniej do czasu odzyskania
    władztwa nad lokalem).

    --
    Liwiusz

  • 78. Data: 2017-09-20 15:46:28
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-09-20 o 15:42, Michal Jankowski pisze:

    > A jak to się ma do art. 337 kc?

    Skoro właściciel nie włada mieszkaniem, bo je wynajął, to nie jest jego
    posiadaczem.

    --
    Liwiusz

  • 79. Data: 2017-09-20 15:46:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-09-20 o 15:41, Marek pisze:

    > Oczywiście, że można. Sztucxka polega na tym by nie doprowadzić do
    > weryfikacji skuteczności nabycia praw.

    Nie rozumiem.
    --
    Liwiusz

  • 80. Data: 2017-09-20 15:46:57
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 20 Sep 2017 15:14:25 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > A podstawe podasz ?

    Podstawą jest ogólna, nie można skutecznie* przekazać praw,, które
    się nie posiada i nie dotyczy to tylko najmu lokali.

    *- w teori, bo w praktyce to "skutecznie" może być różnie
    interprrtowane przez strony co daje pole do unikow.

    --
    Marek