  • 21. Data: 2007-12-07 14:12:03
    Temat: Re: Sprzedaz konta allegro ???
    Od: "MT" <s...@d...pl>

    No wlasnie co Polskie Prawo na to ?

    Jak wiadomo dorobek punktowy, historia konta i reputacja na rynku jest moim
    dorobkiem a mam pelne prawo do niego .

  • 22. Data: 2007-12-07 14:14:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    MT pisze:
    > Jak wiadomo dorobek punktowy, historia konta i reputacja na rynku jest
    > moim dorobkiem a mam pelne prawo do niego .

    Powyższe prawo jest niezbywalne.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 23. Data: 2007-12-07 14:57:37
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    MT wrote:

    > No wlasnie co Polskie Prawo na to ?
    >
    > Jak wiadomo dorobek punktowy, historia konta i reputacja na rynku jest
    > moim dorobkiem a mam pelne prawo do niego .

    Ale pomyślałeś o tym, że ten dorobek punktowy świadczy o tobie? I że zmiana
    właściciela konta byłaby niejako oszukiwaniem kupujących, myślących że mają
    do czynienia z powaznym sprzedającym, podczas gdy jest to ktoś zupełnie
    nowy?

    To tak jakbyś chciał sprzedać komuś swoją historię kredytową w BIKu, czy
    historię kariery zawodowej i wykształcenia w CV.

    p. m.

  • 24. Data: 2007-12-07 15:17:29
    Od: "MT" <s...@d...pl>

    Zmiana wlasciciela dobrze prosperujacej firmy tez jest wedlug ciebie
    oszustwem ?

  • 25. Data: 2007-12-08 10:34:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 7 Dec 2007, MT wrote:
    [...nie wiem komu...]
    > Zmiana wlasciciela dobrze prosperujacej firmy tez jest wedlug ciebie
    > oszustwem ?

    Popełniasz prawdopodobnie "standardowy błąd gruby".
    Co to jest wg Ciebie "firma"?

    W przypadku *osobowej* formy działalności gospodarczej, czyli 1-osobowej
    DG osoby fizycznej, spółki cywilnej itp. firmy sprzedać NIE MOŻNA.
    Można sprzedać przedsiębiorstwo, ale nazywanie przedsiębiorstwa "firmą"
    jest z prawnego p. widzenia błędem, firma dotyczy *przedsiębiorcy* a nie
    tego co on posiada.
    W przypadku osoby prawnej (spzoo, SA itp) od początku poczynania
    właściciela są oddzielone od poczynań firmy, którą jest ta osoba.
    To zarząd działa w jej imieniu, nie właściciel, właściciel może
    najwyżej wybrać się do zarządu :P

    pzdr, Gotfryd

  • 26. Data: 2007-12-08 10:44:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 7 Dec 2007, Sowiecki Agent wrote:

    > to ja z innej beczki, czy umowa zawarta przy korzystaniu z innego konta jest
    > umowa skutecznie zawrata skoro zostal zlamany regulamin allegro czyli zostala
    > zawrata z naruszeniem zasad?

    Hm... to do dyskusji:
    - teza pierwsza: umowa została zawarta przez posiadacza konta allegro
    poprzez pełnomocnika. Udzielając dostępu do własnego konta allegro
    udzielił pełnomocnictwa.
    Jak sądzę, pełnomocnictwa wyłączyć się nie da?

    - teza 2: art.58 par. 3 KC? Naciągam ;)
    Kupujący wystąpił legalnie, a przeszkody takiej że nie zawarłby umowy
    jakby wiedział o 'podmianie' nie da się wskazać dopóki nie dojdzie
    do niewywiązania się z umowy przez sprzedawcę.

    pzdr, Gotfryd

  • 27. Data: 2007-12-08 11:43:55
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On Dec 7, 4:17 pm, "MT" <s...@d...pl> wrote:
    > Zmiana wlasciciela dobrze prosperujacej firmy tez jest wedlug ciebie
    > oszustwem ?

    Gdybys podrazyl temat to bys doszedl do pewnego wniosku. Co jest
    zwiazane z firma/przedsiebiorstwem? Powiedzmy ze reputacja, potem jest
    nazwa, logo, lokalizacja biura. Sprzedajac firme sprzedaje wszystko.
    CO jest zwiane z kontem allegro? tylko dorobek punktowy i nazwa. I
    teraz dowcip bedzie. Konto prywatne przypisane jest do osoby jak dowod
    osobisty. Konto firmy nie moze zostac sprzedane poniewaz jest czescia
    firmy Moge kupic na podstawie umowy ta czesc przedsiebiorstwa ktore
    zajmuje sie handlem elektronicznym. Co sie zmieni w danych allegro?
    Lokalizacja przedsiebiorstwa. i byz moze nazwa z "Firma Krzak" "Krzak
    elektro".
    Czy moge sprzedac prywatne konto allegro? Nie bo nie jest twoja
    wlasnoscia. Jest tylko tobie uzyczone z uprzejmosci QXL nazwane tak
    jak ty chcesz. Wyobraz sobie ze mam hotel, z nieskonczona iloscia
    pokoji. udostepniam je kazdemu kto spelnia pewne warunki. Ba nawet
    seks pozwalam tam uprawiac. Z kazdym kto chce taki pokoj spisuje umowe
    na ktorej on staje sie jedynym uzytkownikiem i moze wprowadzic swoj
    kod do elektronicznego zamka. Osoby ktore tam mieszkaja nie sa znane z
    imienia i nazwiska a jedynie nazwy pokoju ktore lokatorzy moga sobie
    wybrac. Moge je sprzedac? nie bo te pokoje nie sa ich.
    teraz rozumiesz czemu nie mozna sprzedac kont na allegro?

  • 28. Data: 2007-12-08 12:40:13
    Od: "MT" <s...@d...pl>

    Z tym hotelem to zle porownanie wlasciwe to Hala targowa w ktorej oplacasz
    miejsce do handlowania a jesli tak to wszystko co jest na twoim stoisku jest
    twoje wiec jakim prawem allegro zabrania sprzedazy stoiska ?
    Allegro jest tylko wlascicielem bazaru

  • 29. Data: 2007-12-08 12:59:13
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On Dec 8, 1:40 pm, "MT" <s...@d...pl> wrote:
> [...]
    > miejsce do handlowania a jesli tak to wszystko co jest na twoim stoisku jest
    > twoje wiec jakim prawem allegro zabrania sprzedazy stoiska ?

    nie oplacasz miejsca do handlowania. placisz prowizje od sprzedazy.
    Nigdzie nie ma mowy o tym ze konto jest twoja wlasnoscia. Nie ma tez
    umowy przekazania/przeniesienia praw wlasnosciowych na uzytkownika.

  • 30. Data: 2007-12-09 09:01:19
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    > udzielił pełnomocnictwa.
    > Jak sądzę, pełnomocnictwa wyłączyć się nie da?

    powiedzmy ze wasciciel nie zyje a wnuk zawlaszczyl konto

    P.

    --
    http://wynagrodzenie.info - forum pracownikow i pracodawcow ...
    .. Czy ta kobieta jest pasożytem: