  • 11. Data: 2006-11-17 00:37:41
    Temat: Re: Sprawy sądowe prawie za darmo
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości
    news:s7cv24-nr7.ln1@ziutka.router...

    > Normalnie też odbiera na zwykłych zasadach konkurencji.

    Nie o to mi chodzi. Jak porywa się "z motyką na słońce", to dodatkowo daje
    zarobek jeszcze adwokatowi strony przeciwnej i sędziemu.

    > Jedyny "etyczny" argument który tu widzę, przytoczony zresztą we
    > wcześniejszym linku, to ten o spadku zainteresowania sprawami które nie
    > wiązałyby się z uzyskaniem jakiejś wymiernej korzyści a były ważne
    > np. społecznie. Tyle tylko, ze dla takich spraw mogłoby istnieć właśnie
    > obecne minimalne stawki (czyli byłby wybór, albo od wygranej, albo system
    > obecny). Podejrzewam zresztą, że gro co bardziej renomowanych kancelarii
    > podejmowało by się takich spraw pro publico bono aby budować własną
    > reputację. Przy większym otwarciu zawodów prawniczych resztę załatwiłby
> [...]

    To znaczy ja uważam za zupełnie bezsensowny pogląd, jakoby takie praktyki były
    nieetyczne. Co więcej, fakt, że są uznawane za nieetyczne świadczy - w mojej
    opinii - nie najlepiej o etyce osób uprawiających zawód adwokata i tyle. W końcu
    przecież nikt adwokatowi nie każe brać sprawy, co do której nie ma przekonania,
    że wygra.

    Ja bym zwyczajnie zostawił to wyborowi stron. Niech się dogadują, jak uważają za
    stosowne. Moim zdaniem umowa, na podstawie której adwokat dostaje wynagrodzenie
    za wygraną sprawę i to w wysokości zasądzonej przez sąd w kosztach procesu jest
    najbardziej etycznym rozwiązaniem z możliwych. Otwiera to dostęp do usług
    prawniczych osobom, które po prostu z powodu ubóstwa nie mogą sensownie
    dochodzić swoich praw. Choć czasem w sposób ewidentny jest to nadużywane przez
    niektóre osoby, a zwłaszcza firmy.

  • 12. Data: 2006-11-17 17:39:07
    Od: "FriendOnet" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Casper" <u...@T...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Tak się ostatnio zastanawiałem czy istnieją w Polsce takie kancelarie
    > prawne które np mogły by prowadzić sprawy w moim imieniu bez pobierania
    > ode
    > mnie pieniędzy a zarabiające tylko na wygranych sprawach na procencie od
    > zasądzonych kwot.

    Na przykład odszkodowania tutaj:
    http://www.likwidator.com/

  • 13. Data: 2006-11-17 17:55:55
    Od: "Mariusz Kolanko" <m...@g...pl>

    > Na przykład odszkodowania tutaj:
    > http://www.likwidator.com/

    Nie wiem czy to dokładnie ci sami, ale mój kolega wysłał papiery takim
    odzyskiwaczom na procent, zlecil sprawę, tamci ją spartaczyli, a jak poszedł
    do porządnego prawnika to tamten się chwycił za głowę.
    Efekt taki, że jest wyrok i odszkodowania nie będzie bo nie sądzi się dwa
    razy za to samo.

    MK

  • 14. Data: 2006-11-17 18:39:04
    Od: "FriendOnet" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mariusz Kolanko" <m...@g...pl> napisał
    w wiadomości news:ejkt3b$lnu$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > do porządnego prawnika to tamten się chwycił za głowę.
    > Efekt taki, że jest wyrok i odszkodowania nie będzie bo nie sądzi się dwa

    Mam nadzieję że to nie ci sami.
    Mi sie oni odnaleźli, ale chyba za późno.
    Kiedyś miałem wypadek, ktoś mnie rozjechał w mojej puszce, pogniotły sie
    jeszcze dwa samochody z przodu. Wtedy nie wiedziałem i teraz nie wiem co
    robić, czego sie trzymać i o co (od kogo) walczyć. 2 miesiące zwolnienia
    (urzędowo PZU wypłaciło prawie 1000,-) 6 miesięcy kołnierza, rehabilitacja
    we własnym zakresie 12 miesięcy, brak rachunków, brak dobrej diagnostyki.
    Cóż na blachy poszło koło 30-40 tyś, a człowiek to ochłap.

    Mariusz.

  • 15. Data: 2006-11-18 16:46:56
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

    > Mam nadzieję że to nie ci sami.
    > Mi sie oni odnaleźli, ale chyba za późno.

    Nie chciałbym być złym prorokiem, ale dośc kiepsko z ich profesjonalizmem,
    skoro szukają "osób biegłych w Kodeksie Prawa Cywilnego". Nie ma takiego
    kodeksu, jest kodeks cywilny, poza tym bez znajomości procedury cywilnej,
    ustaw ubezpieczeniowych i doświadczenia w pracy z biegłymi takie sprawy
    można łatwo spartaczyć.

    > Cóż na blachy poszło koło 30-40 tyś, a człowiek to ochłap.

    Trochę się we mnie zagotowało. Ale myślę że można spokojnie znaleźć radcę
    czy adwokata, który wziąłby taką sprawę bezzaliczkowo.

    Marcin.