  • Data: 2007-04-16 21:38:17
    Temat: Sprawa spadkowa
    Od: k...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Około 30 lat temu zmarli moi pradziadkowie zostawiając po sobie kilka
    kawałków ziemi pod Warszawą.
    Pradziadkowie mieli pięcioro dzieci. Jedno z tych dzieci nie żyje.
    Współmałżonek tego dziecka też nie żyje. Żyje natomiast ich trójka
    dzieci. Do tej pory nikt nic nie zrobił w tej sprawie, a myślę, że
    warto byłoby sie tą sprawą zainteresować. Chciałbym pomóc swojej
    rodzinie w zdobyciu części majątku pozostawionego po moich
    pradziadkach.

    Wszelkie próby rozmowy z rodzeństwem mojej babci (potencjalnymi
    spadkobiercami) kończą się kłótniami więc myślę, że wszelkie polubowne
    próby rozwiązania tej sytuacji zakończą się bez skutku. Jestem nawet
    przekonany, że ludzie Ci są w stanie zrobić wszystko, aby jak
    najbardziej utrudnić zdobycie choćby części spadku.

    Istnieje prawdopodobieństwo, że ktoś z rodzeństwa babci jest w
    posiadaniu testamentu. Czy w takiej sytuacji jakaś część ziemi
    posiadanych przez pradziadków należy się mojej babci? Czy jest jakis
    termin od śmierci spadkodawców na ujawnienie testamentu? Co się dzieje
    w przypadku gdy jakaś osoba go nie ujawniła?

    I teraz sprawa najważniejsza:

    Jak rozpocząć całą tą sprawę? Do jakiego sądu się udać? Jakie
    dokumenty są potrzebne do otwarcia sprawy? Jak przebiegają takie
    sprawy spadkowe? Ile mniej więcej trwają?

    Proszę o parę rad

    Łukasz