  • 41. Data: 2010-10-12 13:10:11
    Temat: Re: Spozniona faktura
    Od: "Nixe" <n...@o...euu>

    "mvoicem" <m...@g...com> napisał

    > Prawo Telekomunikacyjne, sądzę że okolice art. 80.

    Dzięks, poszukam :)
    Może faktycznie coś jest na rzeczy i operatorzy idą innym "trybem".

    Pozdrawiam
    N.

  • 42. Data: 2010-10-12 14:20:44
    Temat: Re: Spóźniona faktura
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

    > Nie strasz go - nic mu nie wyliczą :-) Oni po prostu mają takie luźne
    > podejście do klienta - przynajmniej do czasu aż się nie będzie chciał
    > przenieść do konkurencji ;-)

    mi wyliczyli ;)

  • 43. Data: 2010-10-12 14:27:42
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Tue, 12 Oct 2010 16:20:44 +0200, wromek napisał(a):

    > mi wyliczyli ;)

    W Dialogu tak - tam każda spóźniona wpłata generuje pozycje odsetek, które
    jeśli nie przekroczą odpowiedniego progu to i tak leżą, więc kiedyś muszą
    wylądować na jakimś dokumencie - chyba że ktoś je anuluje.
    W Vectrze w ogóle nie naliczają odsetek dla drobnych spóźnień, więc nie ma
    się co zbierać.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 44. Data: 2010-10-12 14:44:06
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/12/2010 7:38 AM, Henry(k) wrote:

    > Wiele firm i tak olewa tytuł wpłaty zaliczając najstarszy dokument o
    > zgodnej kwocie. Więc na przykład jeśli pominiesz jedną fakturę i będziesz
    > płacił kolejne to dla firmy zawsze będziesz zalegał tylko z najnowszą.
    > Zaryzykowałbym stwierdzenie że to dotyczy większości firm stosujących
    > indywidualne rachunki bankowe dla wpłat. Co ciekawe księgowa powiedziała mi
    > że jest to niezgodne z prawem.

    bo jest niezgodne.
    To dluznik okresla co spłaca i jeśli tytuł jasno określa za co zostało
    wpłacone to dokładnie na to ma pójść.
    No chyba, że z przelewu to nie wynika, wówczas wierzyciel księguje jak chce.

  • 45. Data: 2010-10-12 15:25:34
    Temat: Re: Spó 1/4 niona faktura
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2010-10-12 10:49, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > Ale to chyba, jesli zauważyłeś to tego samego dnia, bo jeśli wyszły już
    > do innego banku, to może być trochę trudniej...

    Polecenie zapłaty nie jest tak naprawdę przelewem. Zwrot kwestionowanej
    kwoty (oczywiście w ramach terminów, czyli 30 dni dla konsumentów)
    powinien być albo natychmiast, albo podczas najbliższej sesji i księgowania.

  • 46. Data: 2010-10-13 06:20:52
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    W dniu 12.10.2010 16:27, Henry(k) pisze:

    > W Vectrze w ogóle nie naliczają odsetek dla drobnych spóźnień, więc nie ma
    > się co zbierać.

    W vectrze mają taki bałagan że jak by chcieli naliczać odsetki to by nie
    potrafili. Pytanie zadane na infolinii "za co jest dana opłata którą
    chcecie ze mnie zedrzeć" powoduje nerwowe przeszukiwanie cenników i
    dopasowanie kwoty po wartości, a jak bym nie daj Boże zapytał o date od
    kiedy ta kwota jest do zapłaty to by chyba Pani na infolinii palpitacji
    dostałą. Pal licho że na żadnej fakturze danej opłaty nie miałem. Kiedyś
    bawiło mnie jak do mnie dzwonili i chcieli coś bzdurnego powiedzieć,
    teraz mam już tego dość. Niestety ich oferta jest najlepsza w okolicy,
    jakość usług bez zarzutu, więc płace te faktury raz za czas..

  • 47. Data: 2010-10-13 07:38:31
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 13 Oct 2010 08:20:52 +0200, Rafał napisał(a):

> [...]
    > dopasowanie kwoty po wartości, a jak bym nie daj Boże zapytał o date od
    > kiedy ta kwota jest do zapłaty to by chyba Pani na infolinii palpitacji

    Zapewniam Cię że potrafili by je naliczyć ;-)

    To problem większości infolinii - agenci są "zoptymalizowani" pod konkretne
    zadania i zazwyczaj nie mają bezpośredniego dostępu do systemów
    bilingowych. Akurat Vectra od dawna zbiera za to spore negatywy, mimo że
    ich telecentrum jest relatywnie małe. Trzeba e-mailować a nie dzwonić -
    trwa dłużej ale trafia do odpowiednich ludzi.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 48. Data: 2010-10-13 07:58:20
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Tue, 12 Oct 2010 09:56:24 +0200, wromek napisał(a):

    > np. w niemczech [...] ale tam jest cywilizacja ;)

    I cukier mieszają w lewą stronę ;P

  • 49. Data: 2010-10-13 08:11:08
    Od: "Jagna W." <w...@a...eu>

    > I cukier mieszają w lewą stronę ;P

    A jak można inaczej? W prawo jest niewygodnie ;-)

    Pozdrawiam
    JW

  • 50. Data: 2010-10-13 08:11:23
    Od: "Tomy M." <t...@a...com>

    W dniu 2010-10-12 16:44, witek pisze:

> [...]
    > wpłacone to dokładnie na to ma pójść.
    > No chyba, że z przelewu to nie wynika, wówczas wierzyciel księguje jak

    Powiedz to Urzędowi Skarbowemu.

    Tomy M.