  • 61. Data: 2011-02-01 13:33:02
    Temat: Re: Spór z bankiem o błędnie wykonany przelew
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej Kubiak" <n...@i...invalid> napisał w wiadomości
    news:shpy6zeo5j7a.x3ldyjvh7sfc$.dlg@40tude.net...

    > Podstawa prawna?

    Czego? Żądania? Zawsze bank może jeszcze zawiadomienie o oszustwie złożyć
    dla grandy, choć pewnie nie będzie chciał.

  • 62. Data: 2011-02-01 13:39:04
    Temat: Re: [OT] Re: Spór z bankiem o błędnie wykonany przelew
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Feromon" <f...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Olgierd" <n...@n...problem> napisał w wiadomości

    > Gdy moje dzieci miały około 10 lat (czyli 13 lat temu około nomen omen)
    > miałem komputer zabezpieczony hasłem na BIOS.
    > Dzieciaki weszły jednak. Wydobyłem z nich (bez tortur) jakie wpisywały
    > hasło.
    > To było ZUPEŁNIE INNE HASŁO NIŻ MOJE.
    > BIOS trzyma jedynie symę kontrolną haseł, zatem wiele haseł
    > prowadzi do BIOSU.
    >
    > Być może taki przypadek zaistniał i w tym przypadku.
    > Gdybym był paranoikiem, nie odważyłbym się korzystać z haseł, PINów
> [...]

    Nie wiem, jak teraz, ale do starszych płyt hasła do BIOS-a można w
    internecie znaleźć, bo były tzw serwisowe.

  • 63. Data: 2011-02-01 13:40:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 1 Feb 2011, Feromon wrote:

> [...]
    > hasło.
    > To było ZUPEŁNIE INNE HASŁO NIŻ MOJE.
    > BIOS trzyma jedynie symę kontrolną haseł, zatem wiele haseł

    Bardzo podobny efekt występuje przy szyfrowaniu.
    Jedynie kwestią długości klucza (i maszynogodzin/lat/wieków ;))
    jest trafienie w treść która "coś przypomina" (bardzo prawdopodobne,
    oczywiście relatywnie "bardzo" w skali jeden do faftyliardów :))
    bądź wręcz "jest czymś".
    Tyle, że nie oryginalną zaszyfrowaną treścią, a czymś zupełnie innym.

    pzdr, Gotfryd

  • 64. Data: 2011-02-01 14:11:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 31 Jan 2011, witek wrote:

    > nie powinien.
    > bo darowizn do oswiadczeneie dwoch stron o darowaniu i przyjeciu darowizny.

    ...i do tego obwarowane "zamiarem wzbogacenia obdarowanego" (wystarczy
    brak zamiaru i darowizny nie ma, mimo że *później* strony (za)akceptują
    taki stan).
    Ale podatek dochodowy od "innego przychodu" jak najbardziej :D

    pzdr, Gotfryd

  • 65. Data: 2011-02-01 16:46:13
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Tue, 1 Feb 2011 14:04:31 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Hm...
    > A dobrowolne wyrażenie zgody w umowie z bankiem?
    > (tak, wiem, "kto by tam czytał te 5 stron załączników maczkiem 3 pica" ;))

    Ja. Nie mam nic takiego w umowie z żadnym z banków, a jest tego trochę :)

    > Obstawiam coś w stylu "jeśli posiadacz konta przeprowadzał operacje
    > z których bankowi należała się zapłata, a została ona nienaliczona
    > wskutek nieprawidłowych działań posiadacza, posiadacz zgadza się
    > zapłacić należności do 98 lat wstecz" ;))

    Ale TOiP jasno precyzuje, kiedy bankowi należy się zapłata, nie mam też
    nigdzie definicji nieprawidłowych działań :)

    AK

  • 66. Data: 2011-02-01 16:47:07
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    > Czyli na podstawie numery wewnętrznego nie da sie wygenerowac calego
    > numeru, bo numeru oddzialu zakodowanego w numerze wewnętrznym nie ma.
    >
    > A poprzednio pisales, ze da sie.
    >
    > Chyba ze czegos nie rozumiem.

    Bo rachunki tam są odmiejscowione, numer generowany z PESEL-a, a w całym
    Banku z Żółtą Kropką BP możesz mieś tylko jeden rachunek.

  • 67. Data: 2011-02-01 16:47:37
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Tue, 1 Feb 2011 14:33:02 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Czego? Żądania? Zawsze bank może jeszcze zawiadomienie o oszustwie złożyć
    > dla grandy, choć pewnie nie będzie chciał.

    W celu ośmieszenia się czy wypłacenia odszkodowania rozeźlonemu klientowi?

    AK

  • 68. Data: 2011-02-01 16:48:34
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

> [...]
    > bądź wręcz "jest czymś".
    > Tyle, że nie oryginalną zaszyfrowaną treścią, a czymś zupełnie innym.

    Wydaje mi się, że właśnie unieważniłeś całą teorię kryptologii :-)

  • 69. Data: 2011-02-01 17:40:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> napisał
    w wiadomości news:ii9dhf$chv$2@news.onet.pl...

    > Wydaje mi się, że właśnie unieważniłeś całą teorię kryptologii :-)

    Nie akurat w tym wypadku. Poczytaj o zasadzie podpisywania czy szyfrowania
    tekstu przez PGP. W celu bezpeiczeństwa klucza prywatnego jest to tak
    zrobione, że kluczem publicznym możesz sparwdzić podpis, ale klucza
    prywatnego nie wyliczysz.

  • 70. Data: 2011-02-01 17:42:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > W celu ośmieszenia się czy wypłacenia odszkodowania rozeźlonemu
    > klientowi?

    Nie, w celu ścigania. Z bankiem nie przerabiałem. Ostatnio jednak widziałem
    wyrok, że podanie Zakładowi Energetycznemu danych, które spowodowały
    zastosowanie korzystniejszej taryfy jest oszustwem. Fakt, że w konkretnej
    sprawie, ale jednak dostrzegam sporo analogii.