  • 51. Data: 2011-02-01 07:30:08
    Temat: Re: Spór z bankiem o błędnie wykonany przelew
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Dane co do numeru rachunku? W jakim celu miałoby to tak działać?

    A w jakim celu miałoby działać inaczej ? Przecież wprowadzanie tych danych
    przy każdym przelewie kompletnie nie ma sensu, znacznie proście porównać z
    zachowanymi danymi skojarzonymi z danym rachunkiem. Odwrotnie niż z numerem
    rachunku.

  • 52. Data: 2011-02-01 07:37:07
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Dobrze wiedzieć. Zapamiętam. Jeszcze ktoś takie głupoty stosuje?

    Od razu głupoty. Ta suma jest po to by literówki wychwytywać a nie sprawdzać
    czy numer się nie zmienił do czego Ty ją wykorzystujesz.

  • 53. Data: 2011-02-01 07:43:20
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-02-01 01:31, Robert Tomasik pisze:

    > W pozostałych cyfrach? Wiesz coś konkretnego na ten temat? Wiem o dwóch
    > pierwszych oraz dziesiątej cyfrze kontrolnej. Gdzieś jeszcze są jakieś?

    W "starych" bankach, których numeracja pochodzi jeszcze sprzed ery
    IBAN-owej, często stosowano sumy kontrolne w samym numerze rachunku. Tu
    oczywiście nie ma reguły, każdy bank robił to na własną rękę. Po
    przejściu na IBAN tę zasadę chyba pozostawiono.
    W banku z żółtą kropką było jeszcze ciekawiej, bo numer rachunku
    generowano na podstawie PESEL-a. Od razu mówię, że nie wiem jak ;)
    W każdym razie ta sama osoba, w różnych oddziałach, miała ten sam numer
    rachunku wewnętrznego, jedynie zmieniony był numer oddziału.

  • 54. Data: 2011-02-01 07:49:28
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > W pozostałych cyfrach? Wiesz coś konkretnego na ten temat? Wiem o dwóch
    > pierwszych oraz dziesiątej cyfrze kontrolnej. Gdzieś jeszcze są jakieś?

    Raczej ograniczone. IBAN może zawierać nawet litery.

  • 55. Data: 2011-02-01 09:06:43
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (01.02.2011 01:43), Robert Tomasik wrote:

    > Nie zgodzę się z Tobą. Oczywiście, bank jak każda duża korporacja rządzi
    > się dość pokrętną logiką, ale moim zdaniem nie będzie sobie sam gola
    > strzelał. Kilku niezadowolonych klientów, którzy zaczną dym robić w
    > sieci moze im więcej strat przynieść, niż strata ułamków sekund na
    > wpisanie dwóch dodatkowych cyferek.

    Niepotrzebnie zakładasz że bank wykaże się takim przewidywaniem
    konsekwencji działania ich oprogramowania :).

    p. m.

  • 56. Data: 2011-02-01 10:33:09
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 31.01.2011 20:20, Paweł Andziak wrote:

    > Mam imię, nazwisko i numer konta. To wszystko. Bank wysłał 2 listy do
    > tego człowieka - nie mam pojęcia jaka była ich treść.

    Bank podal imie i nazwisko tamtej osoby? Co na to tajemnica bankowa?

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 57. Data: 2011-02-01 10:35:01
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> writes:

> [...]
    > W każdym razie ta sama osoba, w różnych oddziałach, miała ten sam
    > numer rachunku wewnętrznego, jedynie zmieniony był numer oddziału.

    Czyli na podstawie numery wewnętrznego nie da sie wygenerowac calego
    numeru, bo numeru oddzialu zakodowanego w numerze wewnętrznym nie ma.

    A poprzednio pisales, ze da sie.

    Chyba ze czegos nie rozumiem.

    MJ

  • 58. Data: 2011-02-01 10:37:28
    Od: Paweł Andziak <g...@g...pl>

    W dniu 01.02.2011 11:33, Tomasz Chmielewski pisze:

    > Bank podal imie i nazwisko tamtej osoby? Co na to tajemnica bankowa?

    Imię i nazwisko figuruje na potwierdzeniu przelewu.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 59. Data: 2011-02-01 13:04:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 1 Feb 2011, Andrzej Kubiak wrote:

    > Podstawa prawna?

    Hm...
    A dobrowolne wyrażenie zgody w umowie z bankiem?
    (tak, wiem, "kto by tam czytał te 5 stron załączników maczkiem 3 pica" ;))

    Obstawiam coś w stylu "jeśli posiadacz konta przeprowadzał operacje
    z których bankowi należała się zapłata, a została ona nienaliczona
    wskutek nieprawidłowych działań posiadacza, posiadacz zgadza się
    zapłacić należności do 98 lat wstecz" ;))

    pzdr, Gotfryd

  • 60. Data: 2011-02-01 13:11:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 31 Jan 2011, Paweł Andziak wrote:

    > W dniu 31.01.2011 20:53, Robert Tomasik pisze:
    >
    > działalność gospodarczą (nie jest płatnikiem VAT) i używa tego konta
    > przy rozliczeniu ze swoimi klientami i dostawcami. Z tego co się
    > dowiedziałem, to konto jest zarejestrowane na osobę A, jako osobę
    > prywatną, ponieważ X lat temu bank udzielił informacji, że jeśli
    > prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą, to nie musi mieć dwóch kont.
    >
    > Czy to jest prawda? Zawsze mi się wydawało, że nawet prowadząc
    > działalność trzeba założyć oddzielne konto.

    Nie trzeba.

    Elementy tego "nie" są dwa:

    - można w ogóle nie regulować należności i nie pobierać wierzytelności
    gospodarczych przez konto, zaś z konta regulować jedynie należności
    *osobiste*.
    Przy 1. osobowej DG jest to możliwe (ZUS i podatki są "osobiste"),
    również przy S.C. bez VAT (podatek dochodowy jest osobisty, nie
    "spółkowy") - o ile nie ma się pracowników itede (ZUS "za nich"
    już "osobisty" nie jest, jest tylko osobista odpowiedzialność :D)

    - z p. widzenia administracyjnego, jest pojęcie "konto wykorzystywane
    w DG". I mimo, że wg umowy konto jest "osobiste", podlega pod
    restrykcje "wykorzystywania" - trzeba je zgłaszać do ZUS i US,
    odsetki doliczać do przychodów z DG itede. Jeśli te formalności
    są dopełnione, urząd nie ma podstaw aby się czepiać.
    Fakt łamania umowy z bankiem już urzędu nie obchodzi - to bank sobie
    w razie czego sam wyciągnie umowę zza pazuchy i zaproponuje aby któreś
    punkty zastosować ;)

    pzdr, Gotfryd