    From: Rentier <f...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.soc.prawo
    Subject: Spór o miedzę inny wariant (cross post)
    Date: Fri, 10 Jun 2011 15:58:47 +0200

    Witam wszystkich
    Sąsiad uznał swój własny przebieg granicy (skorygował samowolnie o 6(!!) cm przy
    pomocy kumpla z
    niwelatorem czy czymś takim.
    Po tym zaraz przystąpił do wsadzania drewnianych paneli ogrodzeniowych - takie z Obi
    o wys ok. 1,80-
    wpakował na granicy działek, a być może nawet na mojej działce 2 takie panele.
    Problem jest taki,że sa one od południa mojej działki- więc rzucają mi cień..
    Teraz pytania:
    1. Jak powinna przebiegać procedura interwencji z mojej strony? wezwać do
    usunięcia--> potem iść na
    policję? czy pisać jakieś kwity? do kogo?

    2. Analogicznie, jak powinna wyglądać moja reakcja, gdy zechce mi zniszczyć kawałek
    murka oporowego
    (powód- wg sąsiada stoi o 6cm za daleko w jego stronę.
    Granica istniała w spokoju ze 40 lat, teraz się zaczęło.

    Oczywiście,że mogę wezwać geodetę, ale on raczej nie ma władzy do zmuszenia sąsiada
    do usunięcia
    owych płotów?

    R.