  • Data: 2008-02-25 10:08:46
    Temat: Spóldzielnia mieszkaniowa - co to jest w rozumieniu prawa?
    Od: "rosak" <...@...w> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    najprościej będzie jeśli napiszę bozpośrednio, w czym mam problem. Napisałem
    do spółdzielni mieszkaniowej wniosek o wyrażenie zgody na montaż
    niewielkiego masztu z anteną (internet drogą radiową) na dachu budynku
    należącego do spółdzielni. Odpowiedź- słowna, nie pisemna: Nie. Dlaczego? Bo
    nie. Bez uzasadnienia.
    Jeżeli spółdzielnia to poprostu właściciel budynku to myślę, że może robić
    co jej się podoba i nikomu się z tego nie tłumaczyć. Zastanawiam się
    natomiast czy spółdzielnia nie jest jakimś organem publicznym, który
    rozpatrując wnioski musi się kierować np. kodeksem postępowania
    administracyjnego czyli uzasadnić odmowne rozpatrzenie wniosku, poinformować
    o możliwości odwołania itd.
    Wniosek pisałem jako firma niezwiązana ze spółdzielnią.
    Jest jeszcze druga możliwość, napisanie wniosku przez członka spółdzielni
    lub najemcy lokalu w w/w budynku. Jak wtedy jest traktowany art. 684 kodeksu
    cywilnego, szczególnie w części "i inne podobne urządzenia"? Oczywiście
    zakładając że taka instalacja ani nie zagraża budynkowi ani nie jest
    sprzeczna z żadnymi przepisami.

    Bardzo proszę o wszelkie konkretne odpowiedzi, lub przynajmniej wskazanie
    źródeł które mogłyby mi pomóc. W pracy mam LEXa lecz niestety jestem na
    zwolnieniu lekarskim, dostęp do internetu miewam tylko chwilowo.
    Z góry dziękuję za poświęcenie czasu.
    rosak