  • 1. Data: 2003-10-09 06:58:56
    Temat: Spółdzielnia mieszkaniowa
    Od: "Jacek Zaleski" <j...@s...com.pl>

    Mam pytanie dotyczące ogólnie rozumianego
    prawa spółdzielczego.
    Zawiązuje się spółdzielnia kupująca od syndyka
    majątek po upadłym deweloperze. Umowa ma być
    skonstruowana w taki sposób, że spółdzielnia
    zobowiązuje się wpłacić pieniądze w przeciągu 2 lat
    uzyskując je ze sprzedaży wybudowanych przez
    siebie mieszkań, które pozostaną po poszkodowanych
    inwestorach, którzy nie zdecydowali się na przystąpienie
    do spółdzielni. Wg planów inwestycja ma być zrealizowana
    z kredytu bankowego, a członkowie spółdzielni zapłacą
    za mieszkania dopiero po ich powstaniu.
    Załóżmy taki scenariusz:
    -Przystępuję do takiej spółdzielni.
    -Spółdzielnia z jakichś względów nie będzie w stanie
    pokryć swoich zobowiązań wobec syndyka, np.
    nie wybuduje tych mieszkań, więc będzie miała pieniędzy.

    I teraz moje pytanie:
    -Czy będąc członkiem tej spółdzielni biorę na siebie
    część tych zobowiązań?
    -Czy jeżeli zrezygnuję z członkostwa w spółdzielni, to
    pozbywam się tych zobowiązań?
    -Czy w ogóle mogę tak, po prostu, zrezygnować z
    członkostwa?