  • 1. Data: 2005-12-17 11:21:28
    Temat: Spadek - jak to rozegrac
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    Witam,

    Mam pytanie do specow od spadkow :)

    Sytuacja jest taka:
    a) starsza pani ma mezz, dwoje dzieci i wnuczke
    b) posiada na wlasnosc dzialke na wsi z domem
    c) posiada mieszkanie wspolnie z mezem (i tam razem mieszkaja)

    Pani chce to rozdzielic nastepujaco:
    a) dzialka z domem - po polowie na dwoje dzieci
    b) mieszkanie - dla wnuczki

    Naturalnie maz i cala reszta rodziny w 100% akceptuje to wszystko.

    Napisala odpowiedni testament, ale z zastrzezeniem,
    ze wchodzi on w zycie dopiero po smierci meza.
    Czyli dopiero wtedy dzieci biora dom na wsi a wnuczka mieszkanie.

    Pytania sa takie:
    1) czy taki zapis ma sens i jest ok z prawnego punktu widzenia ?
    2) czy taki testament ma sens z punktu widzenia podatkow ?

    Jak rozegrac sprawe, zeby jak najwiecej elementow bylo
    po mysli starszej pani, a jednoczednie zeby wszelkie oplaty
    byly jak najmniejsze ?

    pozdrawiam
    pluton

  • 2. Data: 2005-12-17 11:43:53
    Temat: Re: Spadek - jak to rozegrac
    Od: "Michał Wilk" <m...@g...pl>

    > Napisala odpowiedni testament, ale z zastrzezeniem,
    > ze wchodzi on w zycie dopiero po smierci meza.
    > Czyli dopiero wtedy dzieci biora dom na wsi a wnuczka mieszkanie.

    Takiego warunku nie bedzie sie brac pod uwage, albo w ogole powolanie
    spadkobiercow upadnie

    Pozdrawiam,
    Michal

  • 3. Data: 2005-12-17 11:48:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "pluton" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Zamiast tego warunku musi się posłużyć ustanowienie służebności
    osobistych na tych nieruchomościach dla męża. Wówczas formalnie i
    mieszkanie i dom po jej śmierci przejdą na własność spadkobierców, ale
    mąż bedzie miał prawo do korzystania z nich. Innego pomysłu nie mam.

  • 4. Data: 2005-12-17 15:36:06
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Chciałeś napisać 'część mieszkania należąca do pani'...
    JaC

  • 5. Data: 2005-12-17 20:03:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik " 666" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Chciałeś napisać 'część mieszkania należąca do pani'...
    > JaC
    > korzystania z nich.

    No jeśli nie jest właścicielką całości, to oczywiście, że część do
    niej należąca.