    From: "pafcion" <p...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Spadek, dokumenty itd - co gdzie i jak
    Date: Fri, 15 Apr 2005 22:40:34 +0200

    Witam,

    Zwracam sie do grupy z nastepujacym problemem/pytaniem.

    W grudniu 2003 zmarl moj tata. Tata miał akt własnosc i na dwie działki.
    Jedną budowlana 0,2 ha z byudynkiem gospodarczym o powierzchni 110m2 i na
    rolna 0,3 ha.
    Mama ma społdzielcze lokatorskie mieszkanie w ktorym jestesmy zameldowani.
    Ja jestem jedynakiem i jestem pelnoletni.
    W chwili obecnej musimy przeprowadzic sprawe spadkowa. Nadmienie ze do tej
    pory nic nie bylo zalatwiane, przed uplywem 6 miesiecy od smierci taty nie
    zglaszalismy nic do sadu.

    Teraz chcemy przyjac spadek ale tak aby obie dzialki byly w 100% moja
    wlasnoscia a prawa do mieszkania lokatorskiego w 100% mamy. No i teraz
    pytania:
    1. Jakie dokumenty nalezy zebrac, gdzie sie z nimi udac i wogole jaka jest
    procedura?.
    2. Jak to najlepiej zalatwic tak aby placic jak najmniejszy podatek. (sprawa
    nie moze trwac zbyt dlugo)
    3. Czy wartosc dzialek ocenia sie samemu czy potrzebny jakis rzeczoznawca?
    4. Jak dlugo takie cos trwa?

    Dziekuje za pomoc.

    Pozdrawiam
    Pwel N.