  • 11. Data: 2012-03-24 18:21:31
    Temat: Re: Spadek a separacja
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2012-03-24 18:02, t-1 pisze:

    > Dziedziczenie z dobrodziejstwem inwentarza gdy są długi może wyglądać
    > nieźle. Ale co na to urząd skarbowy.
    > Podobno może zaliczyć niespłacone długi (bo dobrodziejstwo inwentarza)
    > dalekiemu krewnemu jako dochód.

    "... umorzenie długu spadkowego, jeśli nie był zabezpieczony hipoteką
    lub zastawem, nie stanowi przysporzenia majątkowego [...] i z tego
    względu stanowi zdarzenie obojętne pod względem prawnopodatkowym."

    --
    spp

  • 12. Data: 2012-03-24 19:46:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 24 Mar 2012, t-1 wrote:

> [...]
    > Ale co na to urząd skarbowy.
    > Podobno może zaliczyć niespłacone długi (bo dobrodziejstwo inwentarza)

    Logic error.
    Długi spadkowe to *również* spadek, więc nie podlegaja pod podatek
    dochodowy. Nieprzyjęcie spadku nie powoduje powstania ani przychodu
    ani długu, w ogóle.
    Możesz wskazać zródło tej wynalazczej tezy o której piszesz?
    Oczywiscie, tego że w któryms US urzędnik tak stwierdził wykluczyć
    nie można, w końcu absurd polegajacy na tym, że "podatek od freeware"
    nie tylko kontroler naliczył, ale również izba skarbowa (w postępowaniu
    odwoławczym) podtrzymała jak najbardziej miał miejsce.

    Co innego, jesliby spadkobierca spadek *przyjał* a następnie
    wierzyciel mu "odpuscił" już zaistniały dług.
    Wtedy rzeczywiscie, jest dochód, bo zródło długu się nie liczy
    i argumentacja "ale przecież gdybym" nie działa.

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2012-03-24 19:53:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 24 Mar 2012, spp wrote:

    > Masy spadkowej. ;)

    No to jeszcze pytanie czy ktos zaliczki nie ma zapłacic ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2012-03-24 20:41:22
    Od: "t-1" <t...@s...pl>

> [...]
    > Wtedy rzeczywiscie, jest dochód, bo zródło długu się nie liczy
    > i argumentacja "ale przecież gdybym" nie działa.

    Źródła na szybko nie podam, tak kiedyś słyszałem. Wiem od kogo więc zgłębię
    temat.
    Natomiast nie chodziło raczej o osoby objęte ulgą nielimitowaną (oni wszyscy
    odrzucili spadek) a o dalszych krewnych np. dzieci rodzeństwa.

    t-1

  • 15. Data: 2012-03-24 21:02:27
    Od: Ilona <i...@g...com>

    On 24 Mar, 09:22, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:
    >   wKF:

    >   Wymienił Ci to "witek", ale dla jasnosci: *ZRZEC* się spadku to mogliscie
    > za życia owego wujka. Teraz już jest za pózno.
    >   Teraz możecie co najwyżej odrzucać.

    Ok, odrzucac. Niemniej jednak - sens wywodow sie nie zmienia, dla
    bezpieczenstwa (zeby uniknac sytuacji gdy zmarly mial dlugi i zstepni
    zmarlego odrzucili spadek) rodzenstwo zmarlego oraz ich zstepni takze
    powinni odrzucic spadek, zgadza sie?

  • 16. Data: 2012-03-24 21:03:54
    Od: Ilona <i...@g...com>

    On 23 Mar, 23:53, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:
    > Pozbyć się niechcianego spadku nie jest tak prostu. Było o tym myśleć za
    > życia spadkodawcy i podpisać z nim umowę o zrzeczeniu sie dziedziczenia
    > (nie mylic z odrzuceniem spadku)

    Masz racje ale poniewaz zmarly mial dzieci to w zyciu jego rodzenstwu
    nie przyszlo do glowy ze moga w jakikolwiek sposob dziedziczyc jego
    potencjalne dlugi

  • 17. Data: 2012-03-25 21:12:24
    Od: spp <s...@g...pl>

    > No to jeszcze pytanie czy ktos zaliczki nie ma zapłacic ;)

    Wezwano do tego wszystkich uczestników postępowania 'pod rygorem
    zarządzenia ściągnięcia tej kwoty z majątyku spadkowego'. ;)

    --
    spp

  • 18. Data: 2012-03-26 09:31:50
    Od: "t-1" <t...@s...pl>

    Użytkownik "Ilona" <i...@g...com> napisał w wiadomości
    e.googlegroups.com...
> [...]

    bezpieczenstwa (zeby uniknac sytuacji gdy zmarly mial dlugi i zstepni
    zmarlego odrzucili spadek) rodzenstwo zmarlego oraz ich zstepni takze

    Dla bezpieczeństwa "aby uniknąć sytuacji" to chyba nic nie zrobisz.
    Dokąd wcześniejsi w dziedziczeniu w twojej linii nie odrzucili to nic nie
    dziedziczysz.
    Dużego problemu nie masz nawet gdy oni odrzucili, gdyż musisz o tym wiedzieć
    aby zaczął biec termin. Gdy się dowiesz o tym fakcie to masz pół roku na
    odrzucenie.
    Zazwyczaj sąd cię wezwie na sprawę o nabycie spadku, czasem wierzyciel
    poprosi o zwrot pożyczki. I to będzie bezsporny moment dowiedzenia się o
    powołaniu do spadku.

    t-1