eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoOdmowa reklamacji - <6 m-cy
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 6

  • 1. Data: 2012-03-23 18:34:30
    Temat: Odmowa reklamacji - <6 m-cy
    Od: "rg" <n...@o...pl>

    Zareklamowałem towar.
    Sklep orzekł, że nie jest on niezgodny z umową, a "drobna niedogoność" to z
    mojej winy.

    Całość poniżej 6 miesięcy od daty zakupu.

    Bujać się z rzecznikiem konsumenta czy od razu składać pozew do sądu i ew.
    powoływać rzeczoznawcę na rozprawie?

    Dodam, że pismo odmowne mam od sprzedawcy, bez opinii biegłego (czyli sklep
    niezbyt mi udowodnił, że to moja wina -- zresztą nie dziwię, że nie podparli
    się rzeczoznawcą). Czy to coś zmienia/skraca drogę postępowania?

    Google sprawdzone, ale w zasadzie same ogólniki.


  • 2. Data: 2012-03-23 20:43:18
    Temat: Re: Odmowa reklamacji - <6 m-cy
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 23.03.2012 18:34, rg pisze:
    > Zareklamowałem towar.
    > Sklep orzekł, że nie jest on niezgodny z umową, a "drobna niedogoność" to z
    > mojej winy.
    bredni jakieś.
    >
    > Całość poniżej 6 miesięcy od daty zakupu.
    niewiele zmienia, ale jednak na korzyść konsumenta.
    > Bujać się z rzecznikiem konsumenta czy od razu składać pozew do sądu i ew.
    > powoływać rzeczoznawcę na rozprawie?
    jak chcesz, ale sąd to Cie "wyśmieje".
    > Dodam, że pismo odmowne mam od sprzedawcy, bez opinii biegłego (czyli sklep
    > niezbyt mi udowodnił, że to moja wina -- zresztą nie dziwię, że nie podparli
    > się rzeczoznawcą). Czy to coś zmienia/skraca drogę postępowania?
    najpierw nabyć wiedzę w DWÓCH sprawach:
    1 - reklamacja
    2 - odstąpienie od umowy, ze względu na niezgodność towaru z umową

    Jeśli wina jest po Twojej stronie, sklep ma prawo odmówić zwrotu
    pieniędzy/wymiany na nowy towar. Masz prawo się z tym nie zgodzić. MAsz
    prawo dochodzić swoich praw, o ile je znasz i nie zaniechałeś procedur.
    Idź do rzecznika.
    ToMasz


  • 3. Data: 2012-03-23 20:53:17
    Temat: Re: Odmowa reklamacji - <6 m-cy
    Od: "rg" <n...@o...pl>

    Fri, 23 Mar 2012 20:43:18 +0100, w <jkijoo$n6q$1@inews.gazeta.pl>, ToMasz
    <twitek4@.gazeta.pl> napisał(-a):

    > najpierw nabyć wiedzę w DWÓCH sprawach:

    Jakiś dobry link?

    > 1 - reklamacja
    > 2 - odstąpienie od umowy, ze względu na niezgodność towaru z umową

    Sklep twierdzi, że towar jest zgodny z umową.

    > Jeśli wina jest po Twojej stronie, sklep ma prawo odmówić zwrotu
    > pieniędzy/wymiany na nowy towar.

    Czy może tak sobie odmówić czy musi to być poparte opinią rzeczoznawcy (tj.
    udowodnić moją winę)? Zresztą... wg sklepu towar jest zgodny.


  • 4. Data: 2012-03-23 22:59:01
    Temat: Re: Odmowa reklamacji - <6 m-cy
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 23.03.2012 20:53, rg pisze:
    > Fri, 23 Mar 2012 20:43:18 +0100, w<jkijoo$n6q$1@inews.gazeta.pl>, ToMasz
    > <twitek4@.gazeta.pl> napisał(-a):
    >
    >> najpierw nabyć wiedzę w DWÓCH sprawach:
    >
    > Jakiś dobry link?
    >
    >> 1 - reklamacja
    >> 2 - odstąpienie od umowy, ze względu na niezgodność towaru z umową
    >
    > Sklep twierdzi, że towar jest zgodny z umową.
    >
    >> Jeśli wina jest po Twojej stronie, sklep ma prawo odmówić zwrotu
    >> pieniędzy/wymiany na nowy towar.
    >
    > Czy może tak sobie odmówić czy musi to być poparte opinią rzeczoznawcy (tj.
    > udowodnić moją winę)? Zresztą... wg sklepu towar jest zgodny.
    >
    w przepisach (odstąpienie od umowy) jasno stoi że do 6m "wina" jest
    sklepu/producenta potem nie wiadomo. Ale to wszystko _ZALEŻY_ od tego co
    widać na towarze! jeśli szklanka jest stłuczona - wina jest po stronie
    klienta. jeśli w popękanych kawałkach widać bąble powietrza które
    osłabiają materiał - wina producenta. Idź po wiedzę do rzecznika. Po
    wiedzę nie poradę, bo rzecznik _ZAWSZE_ po stronie klienta, nawet jak
    sprawa w sądzie skończy się niekorzystnie dla klienta (rzadkość).

    ToMasz

    PS a może byś napisał o co chodzi?


  • 5. Data: 2012-05-15 11:27:39
    Temat: Re: Odmowa reklamacji - <6 m-cy
    Od: "rg" <n...@o...pl>

    Fri, 23 Mar 2012 22:59:01 +0100, w <jkirn8$s1c$1@inews.gazeta.pl>, ToMasz
    <twitek4@.gazeta.pl> napisał(-a):

    > >> Jeśli wina jest po Twojej stronie, sklep ma prawo odmówić zwrotu
    > >> pieniędzy/wymiany na nowy towar.
    > >
    > > Czy może tak sobie odmówić czy musi to być poparte opinią rzeczoznawcy (tj.
    > > udowodnić moją winę)? Zresztą... wg sklepu towar jest zgodny.
    > >
    > w przepisach (odstąpienie od umowy) jasno stoi że do 6m "wina" jest
    > sklepu/producenta potem nie wiadomo. Ale to wszystko _ZALEŻY_ od tego co
    > widać na towarze! jeśli szklanka jest stłuczona - wina jest po stronie
    > klienta. jeśli w popękanych kawałkach widać bąble powietrza które
    > osłabiają materiał - wina producenta. Idź po wiedzę do rzecznika. Po
    > wiedzę nie poradę, bo rzecznik _ZAWSZE_ po stronie klienta, nawet jak
    > sprawa w sądzie skończy się niekorzystnie dla klienta (rzadkość).

    Czy na odwołanie od reklamacji mam jakiś termin? Rzecznik, zanim zacznie
    działać, chce abym postarał się o odwołanie.

    > PS a może byś napisał o co chodzi?

    Buty.


  • 6. Data: 2012-05-15 11:36:09
    Temat: Re: Odmowa reklamacji - <6 m-cy
    Od: Czeslawek <c...@g...pl>

    W dniu 2012-05-15 11:27, rg pisze:

    > Czy na odwołanie od reklamacji mam jakiś termin? Rzecznik, zanim zacznie
    > działać, chce abym postarał się o odwołanie.

    Nie ma terminu na odwołanie z twojej strony. Można jedynie domniemywać,
    że wypadałoby symetrycznie a więc w w 14 dni lub 2 miesiące :)

    >> PS a może byś napisał o co chodzi?
    >
    > Buty.
    >
    Ciężki temat i bez rzeczoznawcy i ortopedy się pewnie nie obejdzie.

    --
    Pozdrawiam,
    Czesławek

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1