  • 1. Data: 2002-11-21 19:37:50
    Temat: Sp. z o.o. - zmiana wspolnika...
    Od: "Baton" <k...@p...fm>

    Czy KRS prowadzi rejestr wspolnkiow spolki? Czy wspolnicy sa wymieniani na
    wyciagu z KRS spolki czy tez jest to osobny rejestr? Powszechnie dostepny,
    jak sie nazywa?
    Jesli nastepuje sprzedaz udzialow w sp. z o.o. przez jednego wspolnika to
    jak wyglada procedura?

    TIA

    Pozdrawiam

    Baton

  • 2. Data: 2002-11-21 20:07:14
    Temat: Re: Sp. z o.o. - zmiana wspolnika...
    Od: "Grupy dyskusyjne" <d...@d...pl>

    W KRS dla każdej spółki jest osoban ewidencja wspólników, do której wpisuje
    się zmianę ich danych oosbowych, zmianę składu wspólników i proporcji
    posiadanych udziałów. Ponadto każdorazowo należy na załaczniku do Wniosku o
    zmianę dokonać zmianę danych wspólników pod warunkiem że się to wydarzy.
    Jednak nie ma osobnego rejestru dla wspólników.
    Procedura zbycia udziałów przez jednego wspólnika:
    1) zgromadzenie wspólników musi podjąć uchwałę o zbyciu udziałów przez
    jednego wspólnika z określeniem ilości zbywanych udziałów, ich wartości
    nominalnej oraz wskazanie osoby nabywcy o ile jest taka konieczność, czyli
    występuje w umowie spółki zastrzeżenie o tzw. uzyskaniu zgody na zbycie oraz
    zastrzeżenie pierszeństwa nabycia przysługującego pozostałym wspólnikom.
    2) sprzedaż udziałów musi odbyć się koniecznie w formie aktu notarialnego -
    umowa zbycia udziałów.
    3) Ostatnią czynnością jest złożenie wniosku o dokonanie zmiany wpisu do
    właściwego rejestru KRS na określonym druku (uzyskasz go na www lub w biurze
    podawczym, niestety nie pamiętam oznaczenia) wraz z umową zbycia udziałów w
    oryginale (dlatego u notariusza poproś o odpisy umowy w ilości szt. 1 dla
    kupującego, szt. 1 dla sprzedającego, szt.1 dla Sądu), dodatkowo uchwała
    dotycząca zezwolenia NZW na sprzedaż udziałów oraz 400,00 znaki sądowe celem
    wklejenia do wniosku + dowód uiszczenia opłaty za ogłoszenie w Monitorze
    Sądowym i Gospodarczym 250,00 PLN
    I to wszystko, pod warunkiem że nie zmieniła się umowa spółki w innym
    zakresie.
    Pozdrawiam i życzę powodzenia w procedurze i obiecaj że nie dasz zarobić
    krwiopijcom radcom prawnym i adwokatom, przeprowadzenie tej operacji jest
    wyjątkowo proste i tzw. "mecenas" nie jest konieczny.
    Dawid

  • 3. Data: 2002-11-21 20:59:47
    Od: "Baton" <k...@p...fm>

    Wielkie dzieki za obszerne wyjasnienia! Uroczyscie obiecuje, iz nie dam
    zarobic "krwiopijcom radcom prawnym i adwokatom" ;))) Po to wlasnie jest
    net, grupy dyskusyjne, wiedza no i oczywiscie chec dzielenia sie nia...
    odrobina wazeliny nikomu nie zaszkodzi ;))))

> [...]
    > zmianę dokonać zmianę danych wspólników pod warunkiem że się to wydarzy.
    > Jednak nie ma osobnego rejestru dla wspólników.

    Tzn... bo nie do konca rozumiem... otrzymujac wyciag z KRSu spolki x, nie
    dostaje informacji o jej wspolnikach? O co mam zatem prosic skoro jak
    piszesz: "nie ma osobnego rejestru". To co jest? Czy mozna dostac wyciag z
    takiej ewidencji? Jest do niej jakis wglad? Jak wyglada bo szczerze nie
    wiem...

> [...]
    > zastrzeżenie pierszeństwa nabycia przysługującego pozostałym wspólnikom.
    > 2) sprzedaż udziałów musi odbyć się koniecznie w formie aktu

    Wszystko jasne.

> [...]
    biurze
    > podawczym, niestety nie pamiętam oznaczenia) wraz z umową zbycia udziałów

    I znowu nie qmam... przeciez wspolnicy nie sa wymieniani na wyciagu z KRS,
    wiec po co wniosek o wpis do KRS?

> [...]
    > Sądowym i Gospodarczym 250,00 PLN
    > I to wszystko, pod warunkiem że nie zmieniła się umowa spółki w innym

    To tez jasne.

    Troszke mieszam, ale problem lezy w tym ze firma ktorej jestem wizceprezesem
    jest w trakcie przerejestrowania z SG do KRSu. Obecnie KRS zmusza nas (a
    racej wspolnikow) do uchwalenia jednolitego tekstu umowy spolki.
    Jednoczesnie mam mozliwosc kupna udzialow w/w spolki od jednego ze
    wspolnikow. Problem w tym, ze nie wiem jak to wszystko zgrac w czasie, tzn.
    uchwalenie jednolitego tekstu umowy spolki, sprzedaz udzialow... aby sie qpy
    trzymalo i nie bylo wiekszych problemow. Gdybym najpierw kupil udzialy to
    bylby problem z KRS, bo jesli rzeczywiscie jak piszesz nalezy zlozyc wniosek
    o zmiane wpisu w KRSie, a spolka tam jeszzce nie jest to byloby
    niemozliwe... Zastanawiam sie czy nie mozna by za jednym zamachem kupic
    udzialow, zmienic umowe spolki i zmiane te uwidocznic w nowej umowie...

    Pozdrawiam

    Baton

  • 4. Data: 2002-11-22 13:27:44
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl>

    > Wielkie dzieki za obszerne wyjasnienia! Uroczyscie obiecuje, iz nie dam
    > zarobic "krwiopijcom radcom prawnym i adwokatom" ;)))

    Nie wiem, czy to jest najlepsze forum do wygłaszania podobnych manifestów.
    Może to ochłodzić zapał co poniektórych do dzielenia sie wiedzą.

    Depi.

  • 5. Data: 2002-11-23 20:29:37
    Od: "Grupy dyskusyjne" <d...@d...pl>

    Masz rację, ze nie, ale taki punkt widzenia prowadził by do zamknięcia
    dostępu free do netu i w konsekwencji do "zagłady" ludzkości, bo dzisiaj bez
    netu nie można nawet jechać na wakacje. Żart ha , ha, ha, :-)))))
    Pozdrawiam
    Radca Prawny