  • 1. Data: 2002-11-21 18:40:31
    Temat: Cesja polisy
    Od: "heth" <h...@p...onet.pl>

    Zarzad Wspolnoty Mieszkaniowej ubezpieczył od ognia i innych zdarzen
    losowych nieruchomosc ktorej jestem wspolwlascielem (odrebna K.W.).
    Comiesieczna skladka jest wliczana w czynsz.
    Czy Zarząd może mi odmowic dokonania cesji czesci polisy na rzecz banku
    hipotecznego?
    Jaka jest podstawa prawna sprzeciwu Zarzadu Wspólnoty?

    Po kilkutygodniowych bojach z Zarzadem bylem zmuszony ubezpieczyc ponownie
    swoja czesc budynku wielorodzinego i dokonac cesji. Zdaje sobie
    sprawe, ze ewentualne łaczne odszkodowanie nie moze przekroczyc wartości
    poniesionych strat.

    Kto je otrzyma Wspolnota czy bank i w jakich proporcjach?

    PZDR
    heth

  • 2. Data: 2002-11-22 07:23:43
    Temat: Re: Cesja polisy
    Od: "Brodek" <B...@O...pl>

    Użytkownik "heth" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > hipotecznego?
    > Jaka jest podstawa prawna sprzeciwu Zarzadu Wspólnoty?

    A jaka jest podstawa prawna, by musieli to zrobić? Nie ma.
    Jest za to kilka dość istotnych przeciwskazań praktycznych. Po zrobieniu
    cesji z każdym odszkodowaniem musieliby biegać do Twojego banku i bez
    dodatkowych specjalnych zapisów bank w każdej chwili mógłby powiedzieć, że
    pieniądze idą do niego. Nawet jeśli szkoda dotyczyłaby wyłącznie 'ich'
    części budynku...
    Z ich punktu wiedzenia postępowanie jak najbardziej rozsądne.

> [...]
    > poniesionych strat.
    > Kto je otrzyma Wspolnota czy bank i w jakich proporcjach?

    Nie ma tu ścisłych przepisów a decyduje doktryna i praktyka. Dużo zależy od
    rodzaju i wielkości szkody.
    Generalnie każdy z ubezpieczycieli jest zobowiązany do wypłaty do swoich sum
    ubezpieczenia. Mogą potem regresem to sobie wzajemnie wyrównywać. Jeśli
    wypłata będzie z Twojej polisy to zawsze o to, kto dostanie pieniądze będzie
    decydował bank (to skutek cesji). Jeśli będzie najpierw wypłata z polisy
    wspólnoty bankowi nic nie będzie do tego...
    Oczywiście w przypadku wypłaty z obu polis pieniążki trzeba zwrócić (chyba,
    że któraś z polis zawiera specjalne zapisy, ale w standardzie ich nie ma, a
    nie przypuszczam być i Ty o nie się postarał..)

    Pzdr
    Brodek

    --
    O ubezpieczeniach:
    http://hydepark.ryzyko.pl/

  • 3. Data: 2002-11-22 10:20:01
    Od: "heth" <h...@p...onet.pl>

    Musze dodac, że ja nie upoważniałem Zarządu Wspolnoty do zawarcia polisy.
    Natomiast zawarta przez nich polisa ogranicza moje prawa majątkowe.

    PZDR
    heth

  • 4. Data: 2002-11-22 16:16:12
    Od: "Brodek" <B...@O...pl>

    > Musze dodac, że ja nie upoważniałem Zarządu Wspolnoty do zawarcia polisy.
    > Natomiast zawarta przez nich polisa ogranicza moje prawa majątkowe.

    Zarząd Wspólnoty nie musi mieć na to Pana zgody.
    W jakim sensie taka polisa ogranicza Pana prawa majątkowe?..

    Pzdr
    Brodek

    --
    O ubezpieczeniach: