    From: "Baton" <k...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sp. z o.o. - zmiana wspolnika...
    Date: Thu, 21 Nov 2002 21:59:47 +0100

    Wielkie dzieki za obszerne wyjasnienia! Uroczyscie obiecuje, iz nie dam
    zarobic "krwiopijcom radcom prawnym i adwokatom" ;))) Po to wlasnie jest
    net, grupy dyskusyjne, wiedza no i oczywiscie chec dzielenia sie nia...
    odrobina wazeliny nikomu nie zaszkodzi ;))))

    > W KRS dla każdej spółki jest osoban ewidencja wspólników, do której
    wpisuje
    > się zmianę ich danych oosbowych, zmianę składu wspólników i proporcji
    > posiadanych udziałów. Ponadto każdorazowo należy na załaczniku do Wniosku
    > zmianę dokonać zmianę danych wspólników pod warunkiem że się to wydarzy.
    > Jednak nie ma osobnego rejestru dla wspólników.

    Tzn... bo nie do konca rozumiem... otrzymujac wyciag z KRSu spolki x, nie
    dostaje informacji o jej wspolnikach? O co mam zatem prosic skoro jak
    piszesz: "nie ma osobnego rejestru". To co jest? Czy mozna dostac wyciag z
    takiej ewidencji? Jest do niej jakis wglad? Jak wyglada bo szczerze nie
    wiem...

    > Procedura zbycia udziałów przez jednego wspólnika:
    > 1) zgromadzenie wspólników musi podjąć uchwałę o zbyciu udziałów przez
    > jednego wspólnika z określeniem ilości zbywanych udziałów, ich wartości
    > nominalnej oraz wskazanie osoby nabywcy o ile jest taka konieczność, czyli
    > występuje w umowie spółki zastrzeżenie o tzw. uzyskaniu zgody na zbycie
    oraz
    > zastrzeżenie pierszeństwa nabycia przysługującego pozostałym wspólnikom.
    > 2) sprzedaż udziałów musi odbyć się koniecznie w formie aktu
    notarialnego -
    > umowa zbycia udziałów.

    Wszystko jasne.

    > 3) Ostatnią czynnością jest złożenie wniosku o dokonanie zmiany wpisu do
    > właściwego rejestru KRS na określonym druku (uzyskasz go na www lub w
    biurze
    > podawczym, niestety nie pamiętam oznaczenia) wraz z umową zbycia udziałów
    > oryginale

    I znowu nie qmam... przeciez wspolnicy nie sa wymieniani na wyciagu z KRS,
    wiec po co wniosek o wpis do KRS?

    > (dlatego u notariusza poproś o odpisy umowy w ilości szt. 1 dla
    > kupującego, szt. 1 dla sprzedającego, szt.1 dla Sądu), dodatkowo uchwała
    > dotycząca zezwolenia NZW na sprzedaż udziałów oraz 400,00 znaki sądowe
    celem
    > wklejenia do wniosku + dowód uiszczenia opłaty za ogłoszenie w Monitorze
    > Sądowym i Gospodarczym 250,00 PLN
    > I to wszystko, pod warunkiem że nie zmieniła się umowa spółki w innym
    > zakresie.

    To tez jasne.

    Troszke mieszam, ale problem lezy w tym ze firma ktorej jestem wizceprezesem
    jest w trakcie przerejestrowania z SG do KRSu. Obecnie KRS zmusza nas (a
    racej wspolnikow) do uchwalenia jednolitego tekstu umowy spolki.
    Jednoczesnie mam mozliwosc kupna udzialow w/w spolki od jednego ze
    wspolnikow. Problem w tym, ze nie wiem jak to wszystko zgrac w czasie, tzn.
    uchwalenie jednolitego tekstu umowy spolki, sprzedaz udzialow... aby sie qpy
    trzymalo i nie bylo wiekszych problemow. Gdybym najpierw kupil udzialy to
    bylby problem z KRS, bo jesli rzeczywiscie jak piszesz nalezy zlozyc wniosek
    o zmiane wpisu w KRSie, a spolka tam jeszzce nie jest to byloby
    niemozliwe... Zastanawiam sie czy nie mozna by za jednym zamachem kupic
    udzialow, zmienic umowe spolki i zmiane te uwidocznic w nowej umowie...

    Pozdrawiam

    Baton