    From: "Juanek" <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Sp. z o.o. - wartość udziału przy uzupełnieniu
    Date: 23 Oct 2003 22:03:36 +0200

    Witam szanowne grono p.s.p.

    Mam prośbę, czy ktoś zorientowany mógłby powiedzieć jak wygląda sprawa
    podwyższenia kapitału w Sp. z o.o. Wiem, że do końca tego roku należy kapitał
    uzupełnić do 25 tys. zł. Jednak jak to ugryźć co do wartości udziałów? Nowy
    kodeks narzuca, że jeden udział musi być wart 500 zł. Czy to dotyczy też spółek
    już istniejących?

    Mam w tej chwili 100 udziałów po 180 zł. co daje 18 tys. zatem musiałbym
    uzupełnić o 7 tys. Czy można zrobić tak, żeby dołożyć 40 udziałów po 180 zł.? A
    może można zostawić 100 udziałów po 180 zł. i dołożyć 14 po 500 zł.? Jeśli
    jednak należy zmienić wartość udziałów, to oznaczałoby wizytę u notariusza i
    dodatkowy, duży koszt. Co można zrobić innego?

    Co jeśli spółka z braku środków nie uzupełni kapitału do końca roku, dostanie
    nakaz likwidacji?

    Pozdrawiam serdecznie, Juanek