  • 1. Data: 2006-10-12 19:16:38
    Temat: Skorzystałem z gwarancji, czy mogę skorzystać z niezgodności...?
    Od: "Jacek Sibilski" <j...@p...onet.pl>

    Opis sytuacji:
    1. Nowa pralka Amica psuje się po miesiącu.
    2. Serwis naprawia pralkę.
    3. Mijają dwa tygodnie i pralka znów się psuje. Telefoniczne zgłoszenie
    usterki.
    4. Mijają dwa tygodnie i pralka cały czas nienaprawiona.

    Teraz pytanie - czy mogę skorzystać z niezgodności z umową i zwrócić się do
    sklepu o załatwienie tej sprawy? Wg ustawy gwarancja nie wyłącza
    odpowiedzialności z tytułu niezgodności, ale czy dotyczy to również
    sytuacji, w której gwarancja została już raz wykorzystana?

    JS

    PS
    Pytałem już o to na pl.misc.konsumenci, ale tam jakiś taki mały ruch.

  • 2. Data: 2006-10-12 22:14:29
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

> [...]
    > odpowiedzialności z tytułu niezgodności, ale czy dotyczy to również
    > sytuacji, w której gwarancja została już raz wykorzystana?

    Jak najbardziej - roszczenia z tej niezbyt szczęśliwej ustawy przysługują Ci
    niezależnie od tego, czy i ile razy towar był naprawiany przez producenta.
    Pamiętaj tylko o 6-cio miesięcznym terminie w czasie którego przysługuje Ci
    domniemanie, że wada tkwiła w produkcie w momenciejego wydania (czy jakoś
    tak).

    Marcin.