  • 1. Data: 2006-10-12 19:10:26
    Temat: Czechy-Polska
    Od: "mr.all" <j...@p...onet.pl>

    Jest taka sytuacja.
    Czeska firma ma firme-corke w Polsce.
    Czeska firma nie chce mi zaplacic za fakture i wykonana robote. Faktura
    wystawiona na czeska firme.
    Ktos mi mowil, ze w jakis okreslonych wypadkach moge domagac sie zaplaty od
    firmy-corki w Polsce.

    Czy ktos moze to rozwinac, jesli to prawda?
    --
    --pozdr.czes

  • 2. Data: 2006-10-13 19:19:16
    Temat: Re: Czechy-Polska
    Od: "fotech" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > firmy-corki w Polsce.
    >
    > Czy ktos moze to rozwinac, jesli to prawda?

    nie wydaje mi sie to prawda, natomiast scigać czeska firmę (o ile masz
    dokumenety potwierdzajace dostawe) będziesz identycznie jak ewentualnie
    Polska, wiec po co ci takie teoretyzowanie.

    Wojtek

  • 3. Data: 2006-10-14 09:56:14
    Od: "mr.all" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "fotech" <wywal_to_fotech@

    > nie wydaje mi sie to prawda, natomiast scigać czeska firmę (o ile masz
    > dokumenety potwierdzajace dostawe) będziesz identycznie jak ewentualnie
    > Polska, wiec po co ci takie teoretyzowanie.

    Mowil mi to prawnik z duzym doswiadczeniem. Niestety, w tej chwili nie moge
    z nim tej sprawy zglebic. Stad moje pytanie tu.
    Jest faktura. Jest umowa, z ktorej wyniakaja obowiazki platnicze.
    Mam kilka drog.
    Sąd w Czechach.
    Wynajecie firmy prawniczej, windykacyjnej w Czechach.
    Windykacja przez firme w Polsce.
    Sprzedaz dlugu.
    Nekanie dluznika do konca.
    Itd.
    Szukam jak najwiekszej liczby mozliwosci, zeby moc wybrac najrozsadniej,
    najwygodniej.

    W ogole slyszalem opinie, ze Czesi sa naciagaczmi.
    Ja, z pewnoscia, dlugo bede sie zastanawial zanim ponownie ropoczne
    wspolprace z firma z tego kraju.
    --
    --pozdr.czes
    www.mrtechnik.pl