  • 1. Data: 2007-08-22 10:11:26
    Temat: Składka zdrowotna a strajk lekarzy i pisemna odmowa przyjecia do lekarza
    Od: Marchefkowy <s...@g...com>

    Znajoma zle sie czula i byla dzisiaj zapisac sie do lekarza niestety z
    uwagi na strajk recepcjonistka stwierdzila ze nie zapisze jej na
    wizyte. Kolezanka wymusila wiec na niej zeby pisemnie potwierdzila jej
    ze odmawia zapisania. Odmowe dostala i teraz pytanie teoretyczne po 1.
    W zwiazku z tym, ze nie mogla skorzystac ze sluzby lekarskiej mimo,ze
    ma takie prawo jej przysluguje zgodnie z art 31.1 o ustawy o
    powszechnym ubezpieczeniu zdrowotnym oraz ze panstwo zlamalo art.4
    gdzie "gwarantuje" te swiadczenia napisala by do Zusu zadanie zwrotu
    skladki zdrowotnej za miesiac w ktorej odmowili jej obslugi. Czy ktos
    juz to probowal? Czy jest jakies orzecznictwo na ten temat? W ustawie
    nic nie pisze co w przypadku jesli panstwo nie wywiazuje sie ze swoich
    zobowiazan.
    po 2. Czy na podstawie pisemnej odmowy w publicznej poradni moze
    ubiegac sie o zwrot z NFZ za platna prywatna porade?

    pozdrawiam.

    ps. wiem,ze temat oklepany ale chyba jeszcze nikt na grupie nie mial
    pisemnej odmowy przyjecia :>

  • 2. Data: 2007-08-22 10:54:43
    Od: "sotb" <s...@n...netu>

> [...]
    >
    > pozdrawiam.
    >
    > ps. wiem,ze temat oklepany ale chyba jeszcze nikt na grupie nie mial

    Hehe. No to nikt nie odpowie :-)

    SOTB

  • 3. Data: 2007-08-23 06:22:42
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    W odpowiedzi na post z Wed, 22 Aug 2007 10:11:26 -0000, od Marchefkowy :

> [...]
    > juz to probowal? Czy jest jakies orzecznictwo na ten temat? W ustawie
    > nic nie pisze co w przypadku jesli panstwo nie wywiazuje sie ze swoich

    proponuję ciągnąć ten temat dalej, pisać do ZUSu, NFZ... i na samym końcu w
    przypadku braku reakcji tych instytucji złozyć pozew do sądu.
    Dodatkowo może coś na podstawie ustawy o dostępie do informacji publicznej
    da się uzyskać w jaki sposób są wydatkowane składki ???

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    Walcz o prawdziwy status GG swoich GaduGadowiczów
    Ochrona w supersklepach tylko z licencją: http://grupy2.3mam.net