  • Data: 2003-07-13 21:10:46
    Temat: Sieć LAN, a podatki :/
    Od: Grzegorz Czechowski <c...@N...xpam.de> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    Otóż mam mały problem niestety, a więc:
    Chcę założyć sieć LAN obejmującą cały mój blok i miałoby to być ok. 15
    użytkowników, łącze to DSL 512, abonament który miałbym płacić za te
    łącze to 320 PLN, a teraz opłaty które mieliby wnosić do mnie za
    udostępnione łącze klienci to 30zł ponieważ abonament 320zł dzielę na
    liczbę użytkowników (21zł) + 9zł dla mnie (bo przecież nie jestem
    instytucją charytatywną), a więc mój "zysk" na tym to 135zł miesięcznie
    i teraz pytania:
    1. Czy muszę zgłaszać do URTiP tego typu Amatorską Sieć Komputerową?
    2. Czy URTiP wydaje zezwolenia tylko dla firm czy także osobom
    prywatnym?
    3. Czy jeśli dostanę zezwolenie od URTiP to muszę zakładać to jako firma
    czy wystarczy mi samo zezwolenie?
    4. Czy jeśli nie mam firmy muszę rozliczać się w jakiś sposób z fiskusem
    od tej sumy 135zł? Co w przypadku gdybym na tej sieci nie zarabiał 135zł
    tylko 5zł, czy też musiałbym się z tego rozliczać?
    5. Czy założenie tego typu"interesu" zmusza mnie do zarejestrowania tego
    jako firmę?

    Bardzo proszę o wszelkie uwagi co do tego tematu. Sorry jeśli ten temat
    lub jemu podobne były już poruszane na grupie.

    --
    Pozdrawiam Grzegorz Czechowski