-
1. Data: 2002-08-19 15:50:42
Temat: Serwis zarzuca mi kłamstwo, co robić?
Od: d...@p...onet.pl
Szanowni grupowicze,
oddałem do naprawy urządzenie Panasonica z paroma uszkodzeniami. Jednym z nich
było uszkodzenie polegające na pęknięciu (nie urwaniu czy wyłamaniu) klapki
zamykającej baterie. Na dzień dobry serwisant zarzucił mi złe zamykanie
baterii, co jest bzdurą. Uważam, że usterka wynika z błędu przy montażu lub
wady materiału.
Zakładam (jestem pewien na 99%), że Panasonic Polska Sp. z o.o. powtórzy słowa
serwisanta i odmówi wykonania naprawy w ramach gwarancji. Czy po 14 dniach nie
zgadzając się z werdyktem Panasonica mam przyjąć sprzęt ot siup, czy też
zażądać od Serwisu opinii rzeczoznawcy. Czy może zapłącić za naprawę i z
powództwa cywilnego opodać Panasonic Polska sp. z o.o. o zwrot kosztów i zadość
uczynienie za stracone nerwy? A może napisać do centrali w Japoni?
Skąd moje obawy? Ano stąd, że jestem maluczkim, których serwisy olewają.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
2. Data: 2002-08-19 19:50:33
Temat: Re: Serwis zarzuca mi kłamstwo, co robić?
Od: Klasyk <k...@f...onet.pl>
On 19 Aug 2002 17:50:42 +0200, d...@p...onet.pl wrote:
>Szanowni grupowicze,
>odda?em do naprawy urz?dzenie Panasonica z paroma uszkodzeniami. Jednym z nich
>by?o uszkodzenie polegaj?ce na p?kni?ciu (nie urwaniu czy wy?amaniu) klapki
>zamykaj?cej baterie. Na dzie? dobry serwisant zarzuci? mi z?e zamykanie
>baterii, co jest bzdur?. Uwa?am, ?e usterka wynika z b??du przy monta?u lub
>wady materia?u.
>Zak?adam (jestem pewien na 99%), ?e Panasonic Polska Sp. z o.o. powtórzy s?owa
>serwisanta i odmówi wykonania naprawy w ramach gwarancji. Czy po 14 dniach nie
>zgadzaj?c si? z werdyktem Panasonica mam przyj?? sprz?t ot siup, czy te?
>za??da? od Serwisu opinii rzeczoznawcy. Czy mo?e zap??ci? za napraw? i z
>powództwa cywilnego opoda? Panasonic Polska sp. z o.o. o zwrot kosztów i zado??
>uczynienie za stracone nerwy? A mo?e napisa? do centrali w Japoni?
>Sk?d moje obawy? Ano st?d, ?e jestem maluczkim, których serwisy olewaj?.
Przede wszystkim masz prawo zadac szczegolowej _pisemnej_ odpowiedzi,
ktora jest dla ciebie podstawa dalszego dochodzenia swoich praw.
-
3. Data: 2002-08-19 20:32:06
Temat: Re: Serwis zarzuca mi kłamstwo, co robić?
Od: d...@p...onet.pl
> Przede wszystkim masz prawo zadac szczegolowej _pisemnej_ odpowiedzi,
> ktora jest dla ciebie podstawa dalszego dochodzenia swoich praw.
Czy odebrać nienaprawiony sprzęt i zarządać na piśmie pisemnego wyjaśnienia?
Czy też nie odbierać i postapić jak wyżej?
Czy mogę, przy nie uznaniu żądania naprawy na koszt gwaranta, dokonać naprawy
na koszt własny w serwisie Panasonic i zachowując wadliwy element dalej
dochodzić swoich praw (żądanie zwrotu poniesionych kosztów poprzez np. sąd
konsumencki lub powszechny?)
Za podpowiedzi dziękuję.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
4. Data: 2002-08-19 21:32:13
Temat: Re: Serwis zarzuca mi kłamstwo, co robić?
Od: Klasyk <k...@f...onet.pl>
On 19 Aug 2002 22:32:06 +0200, d...@p...onet.pl wrote:
>> Przede wszystkim masz prawo zadac szczegolowej _pisemnej_ odpowiedzi,
>> ktora jest dla ciebie podstawa dalszego dochodzenia swoich praw.
>
>Czy odebra? nienaprawiony sprz?t i zarz?da? na pi?mie pisemnego wyja?nienia?
Ja tak robie. Oczywiscie lepiej jest swoje zadania tez wypunktowac na
pismie aby serwis nie mial watpliwosci jakie argumenty musi
,,zbijac''. Lepiej jest tez korzystac z rekojmi, chyba ze gwarancja ma
powyzej 12 miesiecy.
>Czy mog?, przy nie uznaniu ??dania naprawy na koszt gwaranta, dokona? naprawy
>na koszt w?asny w serwisie Panasonic i zachowuj?c wadliwy element dalej
>dochodzi? swoich praw (??danie zwrotu poniesionych kosztów poprzez np. s?d
>konsumencki lub powszechny?)
To na pewno. Choc oczywiscie wygrana nie jest pewna. Sprawa po
za tym sie skomplikuje. Lepiej zglosic sie z cala rzecza przes
samodzielnymi naprawami do rzecznika konsumenta.
-
5. Data: 2002-08-21 09:32:28
Temat: Re: Serwis zarzuca mi kłamstwo, co robić?
Od: d...@p...onet.pl
Oczywiscie lepiej jest swoje zadania tez wypunktowac na
> pismie aby serwis nie mial watpliwosci jakie argumenty musi
> ,,zbijac''. Lepiej jest tez korzystac z rekojmi, chyba ze gwarancja ma
> powyzej 12 miesiecy.
Czy swoje roszczenie mam kierować do:
a) serwisu Panasonica
b) do Panasonic Polska Sp. z o.o. bezpośrednio
c) do Panasonic Polska Sp. z o.o. poprzez serwis panasonica
Za odpowiedź dziękuję.
A swoją drogą przy negatywnej odpowiedzi od razu piszę do centrali
Europejskiej, Centrali w Japoni, a o całą sytuację (wraz z ew. procesem) będę
opisywał na bieżąco na forach dyskusyjnych USA i Japan dotyczących sprzętu
Panasonica.
W wypadku pozytywnej odpowiedzi też opiszę, ale w samych superlatywach. amoje
uprzedzenia wynikają wyłącznie z moich doświadczeń.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl