  • 141. Data: 2005-08-16 09:30:36
    Temat: Re: Sciaganie plików
    Od: Marcin Gibas <m...@g...pl>

    mariposa doux napisał(a):

    > Wlasnie. Rozpowszechnianie jest karane. Sciaganie - wyglada na to, ze
    > nie. Bedac ozytkownikiem p2p przewaznie uzytkownik jest sciagajacym i
    > udostepniajacym jednoczesnie. Ale juz sciagajac ze stron www, na uzytek
    > wlasny, nie rozpowszechniam.
    I tu się mylisz. Nie dalej jak trzy tygodnie temu, zawitali smutni
    panowie do mojego kumpla. Godzina 6 rano, dzwonek do drzwi
    -policja.Pokazali nakaz, sprawdzili co ma na kompie i "zaprosili" na
    komendę.Jak się później okazało trafili na niego poprzez sieci p2p,
    ponoć jakieś monitorują i widzą co kto udostępnia. Żeby była jasność to
    gość niczym nie handlował, a ściągał tylko filmy i gierki, czyli to co
    robi większość ZU. Z tego co wiem to nie jest oskarżony o
    rozpowszechnianie nielegalne oprogramowania, ale o posiadanie
    nielegalnego oprogramowania, bo jakby nie było jest to kradzież.
    Oczywiście kompa zabrali a cała sprawa poszła do sądu grodzkiego i
    pozostało mu tylko czekać na wyrok.
    Pozdrawiam
    M.G.

  • 142. Data: 2005-08-16 10:35:31
    Od: Galathea <g...@n...poczcie.w.onet.pl>

    16.08.2005 # 09:38:00, mariposa doux napisał:

    > Po za tym nic nie stoi na przeszkodzie, abym np. przerobil sobie
    > mp3 do wlasnych potrzeb. Ot chocby poobcinkowal koncowki... ;)

    No właśnie... np. usunął ciszę na końcu, zmienił bitrate etc :)
    A czy wolno, czy nie - o tym nie ma chyba nawet wzmianki na stronach
    -> legalnie <- udostępniających mp3. Więc wolno, ponieważ nie jest
    to zakazane. Chyba, że jest tam taki zakaz... ale ja nie ściągam, więc
    się nie orientuję :P.
    --
    pozdrawiam

  • 143. Data: 2005-08-16 10:43:41
    Od: Galathea <g...@n...poczcie.w.onet.pl>

    16.08.2005 # 10:30:36, Marcin Gibas napisał:

> [...]
    > nielegalnego oprogramowania, bo jakby nie było jest to kradzież.
    > Oczywiście kompa zabrali a cała sprawa poszła do sądu grodzkiego i

    Pytanie - co to znaczy monitorują... i w jaki sposób to robią - które
    sieci ? Czyżby ... sprawdzają IP usera, który aktualnie od nich
    "ciągnie" i sprawdzają "skąd" on jest, jeśli polski provider, to bęc,
    a jeśli nie, to szukamy dalej... Chyba tak nie ? Jakieś pomysły ?

    BTW. Ciągle wypowiadają się Ci, którzy mają jakiegoś kumpla, któremu...
    Może dla odmiany niech powie ktoś, u kogo faktycznie pojawiła się Policja
    z nakazem. Dla mnie to trochę propagandą pachnie :|.
    --
    pozdrawiam

  • 144. Data: 2005-08-16 10:45:30
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Marcin Gibas wrote:

> [...]
    > -policja.Pokazali nakaz, sprawdzili co ma na kompie i "zaprosili" na
    > komendę.Jak się później okazało trafili na niego poprzez sieci p2p,

    no p2p ma te ceche, ze udostepnia. wiec zobaczyli, ze jakistam host
    udostepnia jakiestam pliki... i trafili do "zrodelka". Nie wiem jak to
    jest, ale w p2p nie da sie chyba wylaczyc "udostepniania"...

    --
    Kroniki Riddicka: Ucieczka z Butcher Bay ....... http://tiny.pl/q9dt
    Fantastyczna czwórka (Fantastic Four) .......... http://tiny.pl/qg3r

  • 145. Data: 2005-08-16 10:46:58
    Od: Galathea <g...@n...poczcie.w.onet.pl>

    16.08.2005 # 11:43:41, Galathea napisał:

    > Pytanie - co to znaczy monitorują... [...]

    Acha... i w ogóle - czy posiadanie - bez względu na miejsce pochodzenia
    - paser, p2p, znajomi itp - jest karane ?
    --
    pozdrawiam

  • 146. Data: 2005-08-16 11:14:56
    Od: Marcin Gibas <m...@g...pl>

    Galathea napisał(a):
    > BTW. Ciągle wypowiadają się Ci, którzy mają jakiegoś kumpla, któremu...
    > Może dla odmiany niech powie ktoś, u kogo faktycznie pojawiła się Policja
    > z nakazem. Dla mnie to trochę propagandą pachnie :|.
    Wiesz, nie musisz mi wierzyć. Tego dnia co zgarnęli kumpla to przed nim
    już pięciu gości się tłumaczyło na komendzie z tego samego powodu,
    wszyscy zatrzymani tego samego dnia. Był podpięty do sieci poprzez
    Noestradę.
    Pozdrawiam
    M.G.

  • 147. Data: 2005-08-16 11:15:45
    Od: Marcin Gibas <m...@g...pl>

    Galathea napisał(a):

    > Acha... i w ogóle - czy posiadanie - bez względu na miejsce pochodzenia
    > - paser, p2p, znajomi itp - jest karane ?
    A czy posiadanie kradzionego samochodu jest karane?
    Pozdrawiam
    M.G.

  • 148. Data: 2005-08-16 11:28:47
    Od: Galathea <g...@n...poczcie.w.onet.pl>

    16.08.2005 # 12:15:45, Marcin Gibas napisał:

    > A czy posiadanie kradzionego samochodu jest karane?

    Chyba posiadanie nie jest - mogłeś przecież kupić nieświadomie ;).
    W porządku - wiem do czego zmierzasz, ale właśnie czytam sobie
    prawo autorskie i wygląda na to, że posiadanie nie jest karalne, ale...
    rozpowszechnianie tak. Czyli - jeśli dobrze rozumiem - musiałby "ktoś"
    złapać Cię na gorącym uczynku, jak ściągasz z nielegalnego źródła ;)

    Art. 116. 1. Kto bez uprawnienia albo wbrew jego warunkom rozpowszechnia
    cudzy utwór w wersji oryginalnej albo w postaci opracowania, artystyczne
    wykonanie, fonogram, wideogram lub nadanie, podlega grzywnie, karze
    ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.

    Art. 117. 1. Kto bez uprawnienia albo wbrew jego warunkom w celu
    rozpowszechnienia utrwala lub zwielokrotnia cudzy utwór w wersji
    oryginalnej lub w postaci opracowania, artystyczne wykonanie, fonogram,
    wideogram lub nadanie, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo
    pozbawienia wolności do lat 2.

    Źródło:

    http://www.awf.wroc.pl/jednostki/wydawnictwo/ustawa/
    ustawa_o_prawie_autorskim.pdf
    --
    pozdrawiam

  • 149. Data: 2005-08-16 11:35:50
    Od: Galathea <g...@n...poczcie.w.onet.pl>

    16.08.2005 # 12:14:56, Marcin Gibas napisał:

> [...]
    > już pięciu gości się tłumaczyło na komendzie z tego samego powodu,
    > wszyscy zatrzymani tego samego dnia. Był podpięty do sieci poprzez

    A z jakiego miasta jesteś, jeśli można zapytać ? Ja tam nie mam się
    czego bać - po prostu mam łącze zbyt wolne, więc nie opłaca mi się
    ściągać, bo to za długo by trwało, ale z ciekawości - możesz zdradzić
    :) ?
    --
    pozdrawiam

  • 150. Data: 2005-08-16 12:18:12
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Przemysław Sobociński wrote:
    > Przeczytałem wasze komentarze. Dochodzę do wniosku, że sprawa nie jest
    > jeszcze uregulowana prawnie. Będąc konsekwentym, musiałbym także pytać, czy
    > dana stacja radiowa ma licencję na nadawnie określonej muzyki. Wydaje mi się

    Wiesz, niektórzy (np. Przemuś) są ewidentnie zapatrzeni w USA.

    Tam się zaczyna już robić coś takiego, że jeśli idziesz do punktu
    robiącego odbitki z cyfrówrek i Twoje zdjęcie nie daj Boże wydaje się
    zbyt profesjonalnie wyglądające dla obsługi, to zażądają zaświadczenia,
    że masz prawo robić odbitki....

    [ciach]

    > Sądzę, że w wypadku podejrzenia o nielegalne rozpowszechnianie danego
    > oprogramowania, policja może upomnieć się o pokazanie dokumentu zakupu lub
    > licencji. Interesuje mnie jednak co by było, gdybym zrobił kopię płyty z

    O ile licencja ma sens w przypadku oprogramowania, to w przypadku muzyki
    już nie.

    O dokumencie zakupu już w ogóle nie będę wspominał, bo 'towar' może być
    legalny, ale nie zakupiony (swoją szosą kiedyś złodziejskie urzędy
    skarbowe usiowały firmom naliczać podatek od dystrybucji linuxa biorąc
    za podstawę cenę wingrozi i innych wingrozowych aplikacji).

    > muzyką, po czym oryginał bym zgubił, lub zostałby zniszczony. Jak wtedy
    > udowodnić, że muzyka którą posiadam jest legalna?

    Zgodnie z zasadami państwa prawa to Tobie należałoby udowidnić, że _nie_
    jest legalna.

    Niestety - jak mikrosyf zasponsoruje, to się okazuje, że domniemnanie
    niewinności nie działa...

    [ciach]

    > Myślę, że inaczej powinno być traktowane nieświadome nabywanie nielegalnych
    > mp3 niż robienie tego z pełną świadomością. Może wystarczyłoby, aby dana
    > osoba stwierdzała na stronie www, że ma prawo do rozpowszechniania mp3,
    > wtedy ona byłaby odpowiedzialna za swoją działalność, a nie nieświadomy
    > użytkownik.

    Problem w tym, że mało kto to robi przez strony WWW. Większość leci
    przez p2p.

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)