  • 11. Data: 2004-11-21 00:48:29
    Temat: Re: Sad Grodzki
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Grzechu wrote:

    > To nie KC - Kodeks Cywilny tylko KW - Kodeks Wykroczen. Sprawe kieruje
    > Policja o ile sasiedzi zloza zawiadomienie oficjalne na komisariacie (zgodza
    > sie byc swiadkami w sprawie).

    albo sami sąsiedzi...

    > Zlozenie sprawy nie kosztuje nic gdyz jest to sad powszechny.

    Jaki to ma związek?

    > Taka sprawa w sadzie rozpocznie sie prawdopodobnie po roku od momentu kiedy
    > zostaniesz wezwany pisemnie na Komisariat Policji i zostana ci postawione
    > zarzuty do ktorych musisz sie ustosunkowac.

    bez przesady... szybciej

    > Jezeli
    > zapadnie wyrok niekorzystny dla Ciebie (na pierwszym lub drugim posiedzeniu)
    > to masz prawo sie odwolac do Sadu Okregowego. Przed tym sadem rozstrzygane
    > bedzie jednak jedynie to, czy Sad I instancji prawidlowo podciagnal stan
    > faktyczny pod przepisy prawne. Przed Sadem Okregowym nie mozesz juz
    > udowadniac, ze robiles cos niezlosliwie itd. Tam nie liczy sie stan
    > faktyczny a stan prawny i z reguly dlatego podtrzymywany jest wyrok I
    > instancji.

    A to dlaczego?

    > Przez dwa lata jestes w rejestrze sadowym, ze byles ukarany o zaklocanie
    > ciszy.

    Jakim rejestrze???

    > Tylko nakaz prokuratorski pozwala policji wejsc do Twojego mieszkania. Nie
    > musisz im otwierac ani wogole wychodzic nawet jak masz wlaczone swiatlo itp.
    > Czasami policja moze wejsc bez nakazu, jezeli ma uzasadnione popelnienie
    > przestepstwa, w gre wchodzi zdrowie i zycie ludzkie, majatek... ale to cie
    > nie dotyczy. Nie musisz otwierac policjantowi. Jesli i tak beda chcieli z
    > Toba rozmawiac wysla ci wezwanie na komisariat. Od 22 do 6 wogole policja
    > nie ma prawa wejsc do mieszkania, czyli nawet jak otworzysz, musza gadac z
    > Toba na klatce.

    Ciekawe, szkoda że mało odpowiadające rzeczywistości.

    KG

  • 12. Data: 2004-11-21 15:30:05
    Od: "Bogen" <Bogen07@tnij_to_poczta.fm>

    Użytkownik "Renata Gołębiowska" <R...@a...waw.pl> napisał w wiadomości
    .waw.pl...

    > Mi się obiło o uszy, że 200zł, ale to z prasy jest więc nie wiem jak
    > wiarygodne.

    Na pewno 200zł.
    Tak stanowi taryfikator.

    pozdr
    bogen

  • 13. Data: 2004-11-21 15:32:46
    Od: "Bogen" <Bogen07@tnij_to_poczta.fm>

  • 14. Data: 2004-11-21 17:49:25
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Sun, 21 Nov 2004 16:32:46 +0100, Bogen <Bogen07@tnij_to_poczta.fm>
    napisał:

    > Użytkownik "kam" <X#k...@w...pl#X> napisał w wiadomości

    > A to dlaczego?

    Dlatego, że nakaz prokuratorski to wyjątek a nie reguła. Nakazy wystawia
    zwykle przełożony, a tak naprawde to sam policjant wypełniając podpisany
    in blanco druczek. Nie mówiąc już o tym, że moga wejść "na legitymację".

    --
    Falkenstein
    skazania.

  • 15. Data: 2004-11-21 18:03:45
    Od: "Bogen" <Bogen07@tnij_to_poczta.fm>

    Użytkownik "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:opshts4nxbmg13b0@kura4m98.it-net.pl...
> [...]

    > Dlatego, że nakaz prokuratorski to wyjątek a nie reguła. Nakazy wystawia
    > zwykle przełożony, a tak naprawde to sam policjant wypełniając podpisany

    Czyli na komisariatach leza takie druczki i sa odrazu podpisane przez przelozonych?

    >Nie mówiąc już o tym, że moga wejść "na legitymację".

    No tak, ale chyba pozniej na rzadanie osoby trzeba jej okazac ten nakaz
    prokuratorski?

    pozdr
    bogen

  • 16. Data: 2004-11-21 18:18:27
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Sun, 21 Nov 2004 19:03:45 +0100, Bogen <Bogen07@tnij_to_poczta.fm>
    napisał:

    > Czyli na komisariatach leza takie druczki i sa odrazu podpisane przez
    > przelozonych?

    A, tam podpisane, bazgrołka na pieczątce to chyba kazdy umie postawić?

    > No tak, ale chyba pozniej na rzadanie osoby trzeba jej okazac ten nakaz
    > prokuratorski?

    Dokładnie postanowienie o zatwierdzeniu. To też standardowy druk.

    --
    Falkenstein
    skazania.

  • 17. Data: 2004-11-21 18:38:35
    Od: "Grzechu" <t...@g...pl>

    > albo sami sąsiedzi...

    Tylko, jezeli policja zajmujaca sie sprawa nie skieruje wniosku o ukaranie w
    ciagu miesiaca od dnia oficjalnego zawiadomienia.

    > Jaki to ma związek?

    Taki, ze do sadu cywilnego trzeba cos wplacic, by sprawa ruszyla.

    > bez przesady... szybciej

    Jasne.

    > A to dlaczego?

    Bo instancja apelacyjna rozpatruje czy sad I instancji orzekl zgodnie ze
    stanem prawnym a nie gdyba nad stanem faktycznym. Stan faktyczny przedstawia
    sie w I instancji i tamten sad dokonuje subsumpcji pod norme prawna - czy
    pod sluszna rozpatrzy sad apelacyjny.

    > Jakim rejestrze???

    W takim rejestrze, ktory nie jest karnym a dotyczacym wykroczen i jest tam
    zapisane, ze zostales ukarany.

    > Ciekawe, szkoda że mało odpowiadające rzeczywistości.

    Negujesz nie mowiac nic ciekawego z wlasnej strony. Jesli przychodzi
    policjant porozmawiac to nie musza go wpuszczac do mieszkania.

    Grzechu

  • 18. Data: 2004-11-21 19:24:41
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Grzechu wrote:
    > Taki, ze do sadu cywilnego trzeba cos wplacic, by sprawa ruszyla.

    Sąd cywilny to też sąd powszechny. Więc jaki związek bezpłatności z
    sądem powszechnym?

> [...]
    > sie w I instancji i tamten sad dokonuje subsumpcji pod norme prawna - czy

    A podstawę tych twierdzeń podasz?
    O kwestionowaniu ustaleń faktycznych w apelacji nie słyszałeś?

    > W takim rejestrze, ktory nie jest karnym a dotyczacym wykroczen i jest tam
    > zapisane, ze zostales ukarany.

    Jeszcze raz - jakim rejestrze? Sądowy miał być.

    > Negujesz nie mowiac nic ciekawego z wlasnej strony. Jesli przychodzi
    > policjant porozmawiac to nie musza go wpuszczac do mieszkania.

    Porozmawiać - tak. Tyle że zdaje się, że niekoniecznie o taką sytuację
    tu chodzi.

    KG

  • 19. Data: 2004-11-22 06:59:46
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Bogen napisał(a):

    > No tak, ale chyba pozniej na rzadanie osoby trzeba jej okazac ten nakaz
    prokuratorski?

    Tak, bodajze w terminie 7 dni ;P

    j.

  • 20. Data: 2004-11-22 12:17:32
    Od: "Grzechu" <t...@g...pl>

    > Sąd cywilny to też sąd powszechny. Więc jaki związek bezpłatności z sądem
    > powszechnym?

    Dobra bije się w piers. Chodzi o to, ze do cywilnego musisz zlozyc pozew
    platny, to jest taki sad szczegolny wg mnie, a sady wykroczeniowe i karne
    zajmuja sie sprawa za darmo ewentualnie platna po wyroku przez uznanego
    winnym. Podstawa rozpoczecia sprawy przez SR w. Grodzki i S. "Karne" jest
    wniesienie wniosku o ukaranie lub aktu oskarzenia przez upr. do tego organ,
    ew. pokrzywdzonego. Podstawa wszczecia post. przed sadem cyw. jest
    wniesienie pozwu i oplaty sadowej. I taka roznice widze.

    > A podstawę tych twierdzeń podasz?

    art . 452 p. 1 kpk, art. 455 kpk (KPK stan prawny na pazdz. 2002)

    > O kwestionowaniu ustaleń faktycznych w apelacji nie słyszałeś?

    art. 452 p. 2 kpk ale tylko w wyj. przypadkach. Wykladnia nie bede sie tu
    jednak zajmowal.

    > Jeszcze raz - jakim rejestrze? Sądowy miał być.

    Ale sie czepiles. Nie wiem jak to nazwac. Wiem, ze jezeli w sadzie A
    zostales uznany za winnego popelnienia wykroczenia to w tym sadzie dane o
    tym, ze cie ukarano lub nie beda istniec. Nie wiem, czy sady przekazuja je
    miedzy soba i czy wysylaja do "prawdziwego" KRS.

    > Porozmawiać - tak. Tyle że zdaje się, że niekoniecznie o taką sytuację tu
    > chodzi.

    Policjant przybyly na interwencje nie moze wejsc do mieszkania jezeli go nie
    wpuszczasz. Moze to zrobic gdy istnieje uzasadniona obawa popelnienia
    przestepstwa, zagrozenia zycia, zdrowia, lub mienia znacznej wartosci.
    Podstawa pewno w Ust. o Policji.

    Pozdro!
    Grzechu