    From: "Grzechu" <t...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sad Grodzki
    Date: Mon, 22 Nov 2004 13:17:32 +0100

    > Sąd cywilny to też sąd powszechny. Więc jaki związek bezpłatności z sądem
    > powszechnym?

    Dobra bije się w piers. Chodzi o to, ze do cywilnego musisz zlozyc pozew
    platny, to jest taki sad szczegolny wg mnie, a sady wykroczeniowe i karne
    zajmuja sie sprawa za darmo ewentualnie platna po wyroku przez uznanego
    winnym. Podstawa rozpoczecia sprawy przez SR w. Grodzki i S. "Karne" jest
    wniesienie wniosku o ukaranie lub aktu oskarzenia przez upr. do tego organ,
    ew. pokrzywdzonego. Podstawa wszczecia post. przed sadem cyw. jest
    wniesienie pozwu i oplaty sadowej. I taka roznice widze.

    > A podstawę tych twierdzeń podasz?

    art . 452 p. 1 kpk, art. 455 kpk (KPK stan prawny na pazdz. 2002)

    > O kwestionowaniu ustaleń faktycznych w apelacji nie słyszałeś?

    art. 452 p. 2 kpk ale tylko w wyj. przypadkach. Wykladnia nie bede sie tu
    jednak zajmowal.

    > Jeszcze raz - jakim rejestrze? Sądowy miał być.

    Ale sie czepiles. Nie wiem jak to nazwac. Wiem, ze jezeli w sadzie A
    zostales uznany za winnego popelnienia wykroczenia to w tym sadzie dane o
    tym, ze cie ukarano lub nie beda istniec. Nie wiem, czy sady przekazuja je
    miedzy soba i czy wysylaja do "prawdziwego" KRS.

    > Porozmawiać - tak. Tyle że zdaje się, że niekoniecznie o taką sytuację tu
    > chodzi.

    Policjant przybyly na interwencje nie moze wejsc do mieszkania jezeli go nie
    wpuszczasz. Moze to zrobic gdy istnieje uzasadniona obawa popelnienia
    przestepstwa, zagrozenia zycia, zdrowia, lub mienia znacznej wartosci.
    Podstawa pewno w Ust. o Policji.

    Pozdro!
    Grzechu