    From: "noe" <brak@ANTYSPAM/konto.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: SPÓŁDZIELNIA A ZALANIE Z KALORYFERA
    Date: Thu, 9 Oct 2003 15:49:20 +0200

    Witam!
    Mam mały problem z spółdzielnia mieszkaniową ,czy oni mogą się tak
    wymigiwać?
    Otóż w roku 97 przy okazji remontu wymieniłem kaloryfery na nowoczesne
    panelowe,po słownej konsultacji z osobą techniczną dobrałem typ.
    Instalacja została zmodernizowana pod kątem innych wymiarów grzejnika
    stosując rurki miedziane.Wykonali to byli pracownicy SM dziłający nadal na
    rzecz SM ale pod szyldem prywatnej firmy.
    Zostali oni ustnie poleceni gdyż oficjalnie SM nie świadczyła takich usług.

    Po pięciu latach nastąpił przeciek(rozpoczęcie sezonu grzewczego) z jedynego
    elementu który był w poprzedniej instalacji tj. srubunku zaworu
    termogłowicy.Dzisiaj była komisja z SM w osobie która 5 lat temu poleciła mi
    tych hydraulików.
    Z kpiną w ustach domagał się zezwolenia na piśmie z SM na zmianę kaloryferów
    (wiedząc ze nie posiadam) w dodatku oświadczył gdybym ja miał i tak oni nie
    podpisują się pod odpowiedzalnoscią za ewentualne usterki.
    Sugerował również ze ten wyciek występuje dość często bez nikogo winy ale ze
    u mnie są przeróbki
    nie podlega on rekompensacie (zniszczony parkiet) z ubezpieczenia
    spółdzielni.

    Interesuje mnie czy jest jakiś przepis który mówi ile czasu musze
    przechowywać korespondencję i zezwolenia z SM .
    Czy takie zezwolenie na modernizacje np.gazu elektryki i C.O. naprawdę nie
    jest zobowiązujące dla SM pod kątem odpowiedzialności technicznej.

    Idąc dalej znany ubezpieczycie np. PZU mógłby zakwestionować wiele napraw
    powypadkowych aut udawadniajac iż opony założone były przez właściciela a
    nie wulkanizacje itd.