  • Data: 2006-06-08 14:50:32
    Temat: Rozwód, kupno mieszkania od ex małżonka - od czego zacząć
    Od: "seebek" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    Chciałbym przedstawić na wstępie sytuację.
    Podczas trwania małżeństwa, żona otrzymała jako darowiznę mieszkanie od
    ojca. Status mieszkania spółdzielcze własnościowe. Jesteśmy po rozwodzie
    (bez orzekania o winie) i dogadaliśmy się, że ja zostaję w mieszkaniu i
    zapłacę byłej żonie za nie połowę jego wartości. Na mieszkanie chcę wziąść
    kredyt hipoteczny w wysokości połowy jego wartości (tyle ile mam zapłacić
    mojej ex). Od czego zacząć ? Czy można przy takiej operacji jakoś
    zaoszczędzić (np. na podatku) ? Może ktoś z Państwa był w podobnej sytuacji
    i ma w tej materii doświadczenie.

    Za wszelkie rady i informacje z góry dziękuję.

    Pozdrawiam,
    Seebek