  • Data: 2009-10-09 07:26:53
    Temat: Rozwód - kilka pytań.
    Od: "Lukasz" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam
    Wiem że temat często wałkowany, no ale... więc jak ktoś może liczę na pomoc
    i z góry dziękuje.
    Siostra chce się rozwieść z mężem, ma problemy chyba jakieś psychiczne +
    alkohol dość często wiadomo co robi.
    Mieszkają razem u moich rodziców, jej mąż się nie przemeldował jeszcze
    nawet. Dom itd. wszystko należy do rodziców, oni mają swój pokój i jedyne co
    ich jest to rzeczy w tym pokoju, mało wartościowe... dzieci też nie mają.

    1) Czy skoro nie jest zameldowany, można go "wyrzucić" z domu?
    2) Siostra nie pracuje, jakie są koszty rozwodu? Czy ew. można się ubiegać o
    zwolnienie jej z kosztów sądowych? I kto płaci i kiedy te koszty sądowe, czy
    osoba składająca wniosek na początku, czy może po orzeczeniu winy?
    3) Co z "podziałem majątku" skoro go właściwie nie ma?
    4) Czy warto gdzieś się udać wcześniej, np. do jakieś poradni? (nie chodzi
    mi o prawnika)