-
1. Data: 2007-06-12 20:01:22
Temat: Rozwiązanie umowy z "n"
Od: Xorock <x...@g...pl>
Witam. 4 zamówiłem telefonicznie zestaw od iti wliczając zestaw
antenowy. Tydzien potrwało dostarczenie przez kuriera (z olbrzymimi
problemami po drodze, nie ważne tutaj), w końcu dostałem, zestaw
podłączony, aktywacja przez telefon, kilka godzin minęło, zestaw nie
został aktywowany. Kilka telefonów, już robią, zaraz zacznie działać. W
końcu trafiłem na kogoś kto miał o tym pojęcie i okazało się że zestaw
został źle zapakowany, został wysłany nie przypisany do mnie, nie mogą
tego zdalnie zmienić itp. Muszę iść do sklepu i sobie wymienić na inny.
Po wcześniejszych perypetiach mocno wkurzony powiedziałem że rezygnuję
(znowu zaczęło się ściemnianie że nie mogę, obowiązuje mnie umowa, kilka
razy rzucił słowem "regulamin"). Biorąc pod uwagę że umowa była
zawierana zdalnie i nie minęło 10 dni mogą mnie cmoknąć i bajeczki
opowiadać naiwnym. W każdym bądź razie pytanie o zestaw antenowy bo
regulamin jest sprzeczny.
Pełna treść:
http://slimak.onet.pl/_m/specjalne/n/REGULAMIN_SWIAD
CZENIA_USLUG_070531a.pdf
Rozdział VIII. pkt 15: Dekoder, Karta dekodujaca, udostepniony
Abonentowi Zestaw antenowy nie
sa własnoscia Abonenta. W razie rozwiazania, wygasniecia lub zakonczenia
w inny sposób Umowy, ITI Neovision przenosi na Abonenta własnosc
udostepnionego Zestawu antenowego na warunkach okreslonych w Cenniku.
(czyli 1,22zł)
Natomiast pkt 2.:ITI Neovision przysługuje prawo odstapienia od Umowy w
sytuacji, gdy
z powodu braku polecenia Aktywacji ze strony Abonenta nie mogła aktywowac
usługi badz w przypadku braku mozliwosci swiadczenia usług spowodowanego
brakiem warunków do prawidłowej Instalacji. W przypadku odstapienia od
Umowy uwazana jest ona za niezawarta. Abonent zas ma obowiazek
niezwłocznego zwrotu (z zastrzezeniem, iz nie moze nastapic to pózniej niz
w terminie 14 dni od daty odstapienia od Umowy) na rzecz ITI Neovision
Dekodera wraz z Karta dekodujaca i udostepnionym Zestawem antenowym.
Czy mogą w takim razie żadać ode mnie zwrotu zestawu antenowego? Nie
bardzo mi to odpowiada jako że musiałbym od nowa montować całość.
I jeszcze jedno. Czy mają jakiekolwiek podstawy do nie zwrócenia opłaty
aktywacyjnej?
Sam początek (definicje).Opłata Aktywacyjna - bezzwrotna płatnosc
uiszczana przez Abonenta przy
zawieraniu Umowy, której wysokosc okreslona jest w Cenniku;
Skoro odstąpiłem od umowy powinni zwrot wykonać. Inna sprawa że
Aktywacja - uruchomienie sygnału *umozliwiajace* odbiór usług swiadczonych
przez ITI Neovision;
Mimo dopełnienia obowązków z mojej strony nie umożliwili mi odbioru
usług błędnie wydając towar. Czy mogę ich zmusić ich własnym regulaminem
do ewentualnego zwrotu wszystkich kosztów z powodu nienależytego
wykonania usług? (R. 11 - odpowiedzialność)
Tak na marginesie ta firma jest g warta. Monter mówił że np. przysłali
klientowi 2 razy walnięty dekoder + 3 raz poprawny i za każde takie
przysłanie domagali się opłaty aktywacyjnej. Ostatecznie skończyło się w
sądzie bo uznali że to nie ich wina. Mieszają paczki i zwalają
oczywiście winę na abonenta (to z czym ja mam problem) i wiele innych.