  • 1. Data: 2006-11-06 18:53:25
    Temat: Rozporządzenie w sprawie zasad i warunków podnoszenia kwalifikacji zawodowych i wykształcenia ogólnego dorosłych
    Od: "Marcin" <m...@p...onet.pl>

    Witam,

    mam taką sprawę - zmieniam pracę i miejsce zamieszkania
    z powodu kobiety.
    W dotychczasowej pracy jestem zobowiązany do zwrotu
    pieniędzy w związku ze szkoleniem na jakim byłem.

    W "Rozporządzeniu ministra edukacji narodowej
    oraz ministra pracy i polityki socjalnej"
    z dnia 12 października 1993 r.
    w sprawie zasad i warunków podnoszenia kwalifikacji zawodowych
    i wykształcenia ogólnego dorosłych.

    znalazłem taki zapis:

    4. Pracownik nie ma obowiązku zwrotu kosztów, o których mowa w ust. 2 mimo
    rozwiązania stosunku pracy, jeżeli zostało ono spowodowane:
    (...)
    4) przeprowadzeniem się pracownika do innej miejscowości
    ze względu na zawarcie związku małżeńskiego z osobą zamieszkałą w tej
    miejscowości.

    Czy powyższe oznacza, że związek musi już być zawarty,
    czy też można interpretować, że dotyczy także sytuacji
    gdy sprawa jest w toku.

    Z góry dziękuję za odpowiedzi
    Marcin

  • 2. Data: 2006-11-06 21:09:36
    Od: "Igor" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > miejscowości.
    >
    > Czy powyższe oznacza, że związek musi już być zawarty,
    > czy też można interpretować, że dotyczy także sytuacji

    Przepis ten mówi o zawarciu... co należy interpretować moim zdaniem jako
    (dokonanie) już wstąpienie w związek.

    Igor
    www.serwisprawa.pl

  • 3. Data: 2006-11-06 21:17:12
    Od: "Łukasz N" <l...@s...net>

    Użytkownik "Marcin" <m...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:eio0hc$mrf$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > czy też można interpretować, że dotyczy także sytuacji
    > gdy sprawa jest w toku.

    Literalna wykladnia tego przepisu nakazuje przyjac, ze chodzi o sytuacje po
    zawarciu formalnego zwiazku. Nie ma natomiast żadnego orzeczenia sądu, które
    pozwalałoby przyjąć inną interpretację.

    Zapraszam na Forum Prawników - www.advokat.com.pl