    From: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Rower przypięty do mojego
    Date: Tue, 9 Jul 2024 21:21:24 -0000 (UTC)

    Przechodzę sobie dzisiaj obok stojaka, przy którym mam przypięty rower, a
    tu jest przypięty drugi, i to tak, że zapięcie idzie przez ramę mojego.
    Albo debil, albo celowe działanie (np. zaplanowanie kradzieży).

    Nie potrzebowałem akurat roweru, a wieczorem tego drugiego już nie było,
    ale co jakbym potrzebował?

    I tak mi przyszło do głowy -- co zgodnie z prawem mogę zrobić w takiej
    sytuacji, żeby uwolnić rower? Bo mechanicznie to sobie poradzę, tylko żeby
    potem nie musieć dzbanowi oddawać za zapięcie. Wezwać policję, straż
    miejską? Przyjadą, wyśmieją? Jak mam udowodnić, że to mój rower? Paragonu
    nie mam bo to 25-letni trup (inaczej nie stałby na ulicy), ale mam zdjęcia
    numerów ramy, zdjęcia roweru, jest wpisany w krajowym rejestrze rowerowym.
    To wystarczy?

    Jest w ogóle jakiś zgodny z prawem sposób na uwolnienie roweru w takiej
    sytuacji?

    Druga sprawa, da się taką sytuację w ogóle jakoś obrócić finansowo na
    swoją korzyść i skasować gościa (zgodnie z prawem) za czasowe
    uniemożliwienie mi korzystania ze swojej rzeczy?

    --
    - Panie dyrektorze, czy moglbym otrzymac dzien urlopu, by pomoc
    tesciowej przy