  • 1. Data: 2013-03-11 02:09:53
    Temat: Roszczenie do domeny posiadanej przez firmę handlową przez właściciela znaku towarowego z zagranicy
    Od: a...@g...com

    Witam wszystkich.

    Piszę jako jednoosobowa działalność gosp.:
    Kilka miesięcy temu wykupiłem domenę, powiedzmy rzecz.pl w celu sprzedaży pod jej
    szyldem produktów producenta z kraju kangura.

    Zamówiłem od jego bliskiego pośrednika towar, zrobiłem cały portal o produkcie i
    rozpocząłem sprzedaż.
    Producent ten ma zastrzeżony znak towarowy "rzecz".

    I nagle dostaję roszczenie do oddania domeny rzecz.pl producentowi, ponieważ nie mam
    jeszcze umowy na wyłączność. Taka umowa miała się pojawić za jakiś czas, jeśli
    sprzedaż będzie szła i będziemy zadowoleni z tego układu.
    Roszczenie wynika również z tego, że est właścicielem znaku towarowego.

    Zakładam, że znak towarowy obowiązuje na terenie EU, bo jest tu sprzedawany w kilku
    państwach. Jednakże, coś co miało być ułatwieniem do sprzedaży, nagle może zamienić
    się w kość niezgody, bo producent ma pretensje, że nie ma kontroli nad domeną w pl.

    Dodatkowo dodam, że coś co mnie najbardziej poirytowało, to fakt, że domena została
    wykupiona tak po prostu na wolnym rynku. Była źle widziana przez google i dużo czasu
    zajęło odbudowanie pozycji w wyszukiwarce (duzo spamu seo), którą to poprzedni
    właściciel zepsuł, a teraz ot tak mam zrobić cesję 'bo tak'...

    Skądinąd poprzedni właściciel robił podobne rzeczy co rzeczony producent i chyba
    zaorał serwis rzecz.pl, bo był nierentowny.

    Proszę poradę i jak Wy na to patrzyci:.

    Czy to jest zgodne z prawem polskim/miedzynarodowym?

    Czy zachowanie producenta, który jeszcze nie pozwem, ale jednak poucza mnie, że jemu
    się należy, jest czym moralnym/uzasadnionym/sensownym z punktu widzenia dalszej
    współpracy?

    Pozdrawiam gorąco i z góry dziękuję za podpowiedź.
    Pozdrawiam
    JaW

  • 2. Data: 2013-03-17 14:18:54
    Od: live_evil <u...@o...pl>

    Poczytaj, jak w majestacie prawa odebrano domenę microsoft.pl.

    --
    live_evil