  • 11. Data: 2006-11-21 22:07:44
    Temat: Re: Rondo i zasady na nim panujace
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    angel wrote:

    > bo np. jesli chcial zawrocic na rondzie to powinien na poczatku zajac
    > wewnetrzny pas

    Na rondo można wjechać, można z niego zjechać, można po rondzie jechać,
    a nawet zmieniać pasy ruchu (zakładam, że to takie prawdziwe rondo - z
    pasami ruchu wymalowanymi w koło).

    Ale zawrócić nie da rady - do de facto droga jednokierunkowa zwinięta w
    kółko.

  • 12. Data: 2006-11-21 22:08:11
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    angel wrote:
    > przepisu w tym momencie nie przytocze - ale wynika to z tego ze
    > nalezy zajac odpowiedni pas ruchu do wykonywanego manewru .

    Bredzisz. I nie umiesz cytować.

  • 13. Data: 2006-11-21 22:08:59
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    angel wrote:

    > do środka jezdni lub na jezdni o ruchu jednokierunkowym do lewej jej
    > krawędzi - jeżeli zamierza skręcić w lewo.

    Jeśli na rondzie skręcisz w lewo, to wylądujesz na tej "wysepce" na środku.

  • 14. Data: 2006-11-21 22:47:56
    Od: Marek <m...@p...onet.pl>

    o`rety napisał(a):

    > kurde, mi to tlukli do glowy na kursie na prawko: skrecasz w lewo albo
    > zawracasz na rondzie, zajmuj lewy pas. i przy zjezdzie zawsze puszczaj
    > migacz, ulatwisz zycie innym.

    no to teraz już wiadomo dlaczego nie można zjechać z ronda i co chwila
    są stłuczki. Kierowcy poprostu nie wiedzą, że można i należy korzystać z
    pasów wewnętrznych, one też służą do jazdy.

    Pozdrawiam
    Marek

  • 15. Data: 2006-11-21 22:58:34
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "angel" <a...@p...wp.pl> wrote in message

    > bo np. jesli chcial zawrocic na rondzie to powinien na poczatku zajac
    > wewnetrzny pas

    ????????????

  • 16. Data: 2006-11-21 22:59:41
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > do środka jezdni lub na jezdni o ruchu jednokierunkowym do lewej jej
    > krawędzi - jeżeli zamierza skręcić w lewo.

    JEEEZZZZUUUU, NIEEEEE
    znowu wrócimy do tematu skręcania w lewo na rondzie.

  • 17. Data: 2006-11-21 23:19:15
    Od: "PPC" <w...@t...pl>

    Witek ty juz lepiej na rondo nie wjezdzaj omijaj je z daleka !!!!!!!

  • 18. Data: 2006-11-22 04:55:11
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "PPC" <w...@t...pl> wrote in message news:ek01ik$5l7$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Witek ty juz lepiej na rondo nie wjezdzaj omijaj je z daleka !!!!!!!

    Następny.
    Ty też chcesz na rondzie w lewo skręcać?
    I pewnie przy wjeździe na rondo włączasz lewy kierunkowsaz?

  • 19. Data: 2006-11-22 05:47:59
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Andrzej Lawa napisał(a):
    > Jeśli na rondzie skręcisz w lewo, to wylądujesz na tej "wysepce" na środku.

    mylisz się, skręt w lewo na rondzie (które jest przecież skrzyżowaniem),
    to jazda w ten sposób, że po opuszczeniu skrzyżowania jedziesz w lewo -
    tak samo jak na każdym skrzyżowaniu

    KG

  • 20. Data: 2006-11-22 05:51:04
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Andrzej Lawa napisał(a):
    > Ale zawrócić nie da rady - do de facto droga jednokierunkowa zwinięta w
    > kółko.

    dlaczego ograniczasz pojęcia ronda tylko do tego co wokół wysepki?

    KG